woensdag 9 oktober 2013

De broekriem niet aanhalen ( letterlijk)

Vorig jaar heb ik 2 broeken gekocht. Het was een aanbieding 2 voor €30,00. Een bruine en een donkerblauwe. Het waren stretch jeans. In het pashokje paste ze perfect maar toen ik ze eenmaal begon te dragen bleken ze een beetje teveel te stretchen en zakten ze af. Dat staat niet leuk, voelt niet lekker en de onderranden van je broekspijpen slepen over de grond.
Ik heb riemen maar ze hebben  nogal grote gespen en die kunnen vreemde bobbels veroorzaken onder een langere trui of tuniek. Ik herinnerde me dat ik ergens een smalle riem had liggen met een klein gespje eraan . Ik had hem al vrij snel opgespoord, heb de schimmelplekken eraf geveegd en deed hem om......Het duurde niet lang voordat ik het probleem ontdekte... Hij was veel te kort. Ik meen me ineens te herinneren dat altijd al aan de krappe kant geweest is.
Dit is hem


Hij is dus iets groter in doorsnee dan een boterhambordje! Geen wonder dat hij niet past! En hier zit hij niet eens op het strakste gaatje!
Diegenen die mij inmiddels een beetje kennen weten dat ik niet snel uit het veld geslagen ben en ik begon te verzinnen. Ik kon hem verlengen. Ik was toch van plan om hem alleen onder kleding te dragen dus hij was toch niet te zien. Hij moest wel snel open kunnen i.v.m. hoge nood.
Als je lekkerhandig wilt zijn moet je attributen en onderdelen hebben anders begin je niets. Ik heb mijn onderdelen opbergplek tevoorschijn gehaald om naar iets te zoeken dat ik kon gebruiken

Ik vond iets waarvan ik niet wist dat ik het had maar perfect geschikt was ervoor


Ik heb geen idee waar het van is. Er zaten ook nog twee schroef oogjes aan. Altijd makkelijk om te hebben maar niet nodig bij een riem dus ik heb ze eraf gehaald en bij mijn andere schroefoogjes opgeborgen.Het linkse stukje ketting had ik ook niet nodig.

Ik had eerst bedacht dat ik die grote ring aan het riemlusje kon maken


Maar dat werkte niet. De ring bleef niet plat liggen en dan zou ik alsnog een vreemde bobbel onder mijn kleding krijgen. Daarom heb ik de grote ring eraf gehaald en het ringetje wat daar achter zat opengebogen en aan het lusje vastgemaakt.
Verder had ik iets nodig om het haakje aan de andere kant van de riem vast te maken. Ik dacht dat dit wel zou werken


Ik heb het kleine lusje door het gaatje van de riem gedaan dat de juiste afstand had en dichtgebogen en het grotere lusje zou dan kunnen dienen om het haakje aan vast te maken. Ik heb het geheel wel wat gebogen zodat het platter zou komen te liggen.

Hier het eindresultaat


En hier in situ zoals dat heet


Het is niet fraai maar wel functioneel en daar gaat het hier om. Ik hoef niet naar de winkel te rennen om een nieuwe riem en heb ook geen last meer van een afzakkende broek.

Ik weet dat jullie niet zo'n riem hebben ( lijkt me zeer onwaarschijnlijk) en exact zo'n ketting met sluiting maar ik wil alleen laten zien dat je met een beetje inventiviteit veel problemen op kunt lossen zonder hulp van de middenstand ;-)

Nog even een waarschuwing voor te strakke riemen. Ik heb geen idee of er onderzoek naar gedaan is en spreek alleen uit eigen ervaring maar ik heb gemerkt dat die keren dat ik mijn riem te strak droeg ik last van mijn rug kreeg. Een soort spit light. Dus als je veel rugklachten heb bedenk of dit de oorzaak zou kunnen zijn. Hoge hakkenzijn ook niet al te best voor je rug.

2 opmerkingen:

  1. Supergoed gevonden!
    Jij vindt ook voor alles een oplossing ;)
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goed idee! Ik deed zoiets wel eens tijdelijk met zo'n dik post-elastiek.

    BeantwoordenVerwijderen