zondag 27 oktober 2013

Permanente glasverf verwijderen

Ik heb het al vaker gezegd.. Soms zit het idee voor een blogje in een klein hoekje.. deze keer letterlijk.
Ik kijk regelmatig, meerdere keren per dag zelfs,naar mijn " verkeersbronnen" dat wil zeggen; ik kijk naar wat mensen gegoogled hebben om op mijn site terecht te komen." Glasverf" komt er regelmatig in voor en ook " hoe permanente glasverf te verwijderen". Daar had ik nog niets over geschreven maar was het wel altijd van plan. Ik had alleen eigenlijk niet zo'n zin om eerst iets te verven ,daarna een hele tijd te wachten en daarna proberen om het te verwijderen.

Wij hebben een " glasbak" in de gang staan


Het is eigenlijk een grote wasmand die we vullen met leeg glaswerk en als de deksel niet meer dicht kan neem ik elke keer een tas mee naar de glasbak. Eigenlijk zou het veel handiger zijn om elke keer als ik wat lege glazen verpakkingen heb om die direct in mijn tas te doen maar om een of andere reden gebeurt dat niet. Zo'n mand levert eigenlijk genante taferelen op...hij zit voornamelijk vol met wijnflessen....ik ben geen zware drinker maar na een aantal maanden zit de mand vol en ga ik op pad met een tas vol met wijnflessen met af en toe een lege pot van pindakaas ertussen. Die mensen die langs me heen lopen weten niet dat ik er maanden over gedaan heb om die te verzamelen. Ik zou er net zo goed een week over gedaan kunnen hebben! Het is een wonder dat er niet meer over me geroddeld wordt! ( of misschien doen ze dat wel maar heb ik het nog niet gehoord ;-))

In iedergeval,de mand puilde uit en ik ben afgelopen week drie keer, verspreid over een aantal dagen met mijn lege wijnflessen naar de glasbak gegaan ( om de roddels binnen de perken te houden ;-))
Onderin de glasbak kwam ik deze tegen


Hij ligt er al zo lang in dat ik me niet meer kan herinneren of ik hem zelf beschilderd heb ( dat kan ik me niet voorstellen ) of 1 van mijn inmiddels volwassen kinderen. Ik vind hem afschuwelijk maar kon ik hem om een of andere reden nog niet definitief afvoeren. Misschien wist ik in mijn onderbewustzijn dat ik hem ooit voor een blogje nodig zou hebben.

Ik had bedacht dat het misschien zou lukken om met een verfkrabber de verf er af te krijgen


Hier het proefstukje


Het werkt! Wel vrij steil er opzetten. Ik weet niet of het krassen op ruiten zal geven. Zelf zou ik geen hele taferelen op mijn ruiten schilderen met het idee dat ik het toch altijd zou kunnen verwijderen als ik het zat werd ( tenzij je matglas wil natuurlijk ;-)

1 opmerking:

  1. En glasverf op mijn trui geknoeid? Terpetine werkt niet. Hoe krijg ik die blauwe veeg van mijn witte sweater af?

    BeantwoordenVerwijderen