woensdag 30 oktober 2013

Zelf een ( soort) trechter maken

Tegenwoordig neem ik wel eens soep mee naar mijn werk voor tussen de middag. Het valt niet mee om dat zonder knoeien in een thermosfles  te krijgen. Nou hebben we wel wat trechters liggen maar die gebruik ik niet graag voor voedsel want ik kan me niet goed meer herinneren waar ik ze allemaal voor gebruikt heb in het verleden. Ik weet ook niet of eventuele vermicelli door het gaatje zal passen.
Toen ik pas geleden op het punt stond om de opgewarmde soep in de fles te doen kreeg ik een idee.
Ik had nog wat lege plastic flesjes liggen van drinken die zoonlief wel eens koopt. In het verleden gebruikte ik ze wel eens om zelf drinken in mee te nemen maar doe dat liever niet meer vanwege de stoffen die bij hergebruik vrij kunnen komen.
Hier een voorbeeld


Ik heb hem met een schaar door de midden geknipt


En daarna de bovenhelft in de thermosfles gezet als trechter


Daarna werd het even spannend of het zou lukken. Ik heb de soep erin gegoten en heb niet geknoeid. Daar heb ik helaas geen actie foto van....


Zelfs de hals bleef schoon

Hier een foto van de onderkant met aanrecht als extra bewijs ( ik heb hem niet stiekem eerst schoongemaakt ;-))


Misschien zijn er die zeggen, " daar heb je speciale lepels voor met tuutjes aan de zijkant zoals deze


Dat weet ik want ik heb er zelf ook twee. Het probleem is dat ik linkshandig ben en die lepels gemaakt zijn voor rechtshandige mensen. Het tuutje zit voor mij aan de verkeerde kant.

De onderkant van het flesje is handig om dingen in te bewaren zoals makeup kwastjes, nagelknippers, haar speldjes, pennen, ik kan zo nog wel een tijdje doorgaan maar jullie snappen vast wel wat ik bedoel.
Ideaal zou zijn als ik een flesje had met een wat bredere taps toe lopende opening. Ik ga mijn ogen openhouden ervoor.

2 opmerkingen:

  1. het grappige is dat als je ervoor open staat je ontdekt dat je voor een aantal problemen de oplossing al vaak in huis hebt, zonder dat je daarvoor eerst weer geld moet uitgeven en bovendien kun je die als je ze niet meer nodig hebt ook weer makkelijk weggooien zonder dat je hoeft te denken ,ja maar wat als ik ze toch weer nodig heb of toch weer zonde om iets weg te gooien wat verder nog goed is

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal waar. Het geeft bovendien een enorme kik ( bij mij teminste wel ;-)) Ik denk dat ik een nog beter oplossing heb maar ik heb het nog niet uitgetest. Bovendien is het niet iets dat iedereen in huis heeft

      Verwijderen