vrijdag 10 januari 2014

Bloed Serieus

Daar heb je haar weer met haar plastic soep.......
donderdag kreeg ik een mailtje van Peter Smith van Klean. Hij heeft een nieuw filmpje gemaakt ( dus niet denken, "Dat heb ik al gezien" ;-))
Er zitten stukjes in die ik al heb laten zien maar het grootste gedeelte is nieuw.
Ik zou het heel fijn vinden als jullie het zouden willen delen op facebook of via twitter of op eigen blog of via e mail, berichten, wats app ( of  hoe het ook mag heten) etc etc.
Veel mensen weten nog niet hoe ernstig de situatie is.
Misschien dat je denkt,"Ik gooi nooit wat neer maar ga het echt niet oprapen" maar als je het doorvertelt aan anderen dan draag je toch mee aan het stoppen van de toename van het probleem ( wat er al in de zee zit is er niet meer uit te halen) Wie weet komt de boodschap bij iemand terecht die zit te wachten op een levensdoel of net dat extra duwtje in de rug om ook zwerfplastic te gaan rapen.
Tot 21 maart 2013 had ik ook nog nooit iets opgeraapt ( maar ook niet op straat gegooid ;-))






6 opmerkingen:

  1. Mijn hond ruimt bijna dagelijks plastic flesjes. Ze neemt ze in de bek. We lopen samen naar een bak en ik gooi ze er in. Maar ik kan natuurlijk ook zelf aktief meedoen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je blog heeft me echt geraakt. Ik ben vanmiddag meteen begonnen. Hond een fles en ik een halve kettingkast in de afvalbak.

      Verwijderen
    2. wat goed van jullie! :-) Weddendat je je erna heel goed voelde! :-)

      Verwijderen
  2. thuis probeer ik het plastic gebruik te beperken en wat we wel gebruiken gaat wel apart in de plastic container, kom ik onderweg wat tegen raap ik het regelmatig op, maar hoor nog steeds erg veel mensen zeggen dat het geen zin heeft omdat het bij de vuilverwerking nog steeds op een grote hoop komt en ze het ook nog eens te veel moeite vinden, het verbaast me nog steeds dat mensen het geen probleem vinden om alle plastic mee naar huis te nemen ,maar het een gedoe vinden om het in te leveren, de containers staan bij de supermarkten en daar ga je toch al heen om je boodschappen te doen, dus waarom is het zo moeilijk om dan gelijk je lege plastic in te leveren?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo'n tasje met plastic om te recyclen weegt niks! Het is een kleine moeite. Wist je dat ze olie uit plastic terug kunnen winnen?
    Sinds wij het plastic naar de container brengen hebben we maar een bodempje afval in de kliko. Het scheel echt veel!

    BeantwoordenVerwijderen