vrijdag 24 januari 2014

Verassend waxinelicht houdertje

Bij gebrek aan echt winterweer  heb ik alle winterse dingen uit mijn voorraam gehaald. Het ziet er niet naar uit dat het snel zal gaan sneeuwen hier, al zal het waarschijnlijk morgenochtend gebeuren nu ik alles verwijderd heb.. Alles is dus weer " gewoon" .
Het is nog steeds 's avonds vroeg donker en als het regent nog vroeger. Ik heb nog steeds behoefte om een waxinelichtje aan te steken voor de " gezelligheid". Ik zocht dus naar een waxinelicht houdertje dat leuk zo staan op het tafeltje met koperen blad dat ik onlangs heb laten zien. Ik ben een pietlut dus het moet er wel bijpassen ( sorry, kan er niks aan doen).
Ik heb een leuk koperen dingetje maar het is wat hoog en zodat het licht niet goed door de gaatjes schijnt. Toen dacht ik aan het theelichthoudertje van het serviesje van mijn oma Nel


Dat gebruikte mijn moeder er ook wel eens voor ( zij is degene die al het tin eraf gepoetst heeft ;-))


En toen viel mijn oog ergens op en kreeg ik een idee!!


Zien jullie wat het is? Het is een stukje olielamp dat al jaren in een hoekje van de kamer verstopt lag omdat ik het niet weg wilde gooien maar niet wist wat ik ermee moest doen.
De lamp zelf heb ik niet meer ( denk ik) Die was nogal gedeukt door het spelen wat zoonlief ermee deed.


Als peuter en kleuter was hij helemaal in de ban van de fanfare. Uren en uren keek hij naar video's van de taptoe in Breda en bij elk optreden van de plaatselijke fanfare van onze woonplaats waren wij op de markt te vinden ( ik niet uit vrije wil trouwens maar je moet wat voor je kinderen over hebben ;-))
Hij gebruikte die lamp dus als toeter. Hij is nooit bij de fanfare gegaan. Toen hij de leeftijd ervoor had was zijn interesse helemaal verdwenen.

Ik heb het opgepoetst


Toen ik het waxinelichtje erin wilde stoppen paste het net niet. Toen heb ik het koperen ringetje maar over het lichtje gedaan en dat ging prima.

Hier nog een foto van 'savonds


Nu heb ik na bijna twintig jaar er toch een bestemming voor gevonden! :-)......
Die zin schreef ik voordat ik de foto gemaakt had.... Wat een teleurstelling....ik had net zo goed gewoon een cupje neer kunnen zetten.....
Dan is die andere toch iets mooier


Uiteindelijk heb ik ze allertwee maar neer gezet ( voor een keertje)


Zo zie je maar weer, je kunt wel eens enthousiast worden over een idee maar het is niet altijd wat je er van verwachtte...misschien als ik wat gaatjes in het dichte binnenstuk boor? ...... Wordt misschien vervolgd?

Update van 5 minuren later

Nadat ik aan die gaatjes gedacht had was mijn volgende gedachte kronkel om de binnenring er helemaal uit te zagen. Koper is een zacht metaal ( dat hoor ik tenminste altijd op Discovery als ze het over het bouwen van de piramides hebben). Ik vroeg aan zoonlief of hij soms op school op de werkplaats de ring eruit zou kunnen zagen... Hij keek eens goed naar het geheel en zei," volgens mij zit die ring er los ingedrukt". Hij heeft er even aan gefrummeld en het was inderdaad zo


Hier ( opnieuw) het eindresultaat


En met een glazen bakje er in is het helemaal verlicht


In het echt is het veel mooier.. .eind goed al goed! :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten