woensdag 15 januari 2014

Nieuw oud lieveling's vest

Laatst heb ik een vest wat ik al jaren had op de foto gezet


Het was destijds goedkoop ( 10 euro in de uitverkoop) het is lekker warm, een flatteuse lengte en een makkelijk kleur. Alleen de riem kroop maar omhoog en de " nep" knopen die ik in plaats van de riem wilde gebruiken om hem dicht te houden gingen telkens open omdat de haken en ogen die de boel dicht moesten houden steeds open gingen! 

Geïnspireerd door een vest dat ik vorige week gekocht heb wilde ik ook bij deze een schotse speld gebruiken om het vest dicht te houden

Schotse speld ( voor diegene die er nog nooit van gehoord hebben)

Ik meende dat mijn moeder er eentje op haar Schotse rok had maar toen ik ging kijken bleek dat niet zo te zijn. Misschien zat hij op die lange die ik weg gedaan heb...

Ik was van plan om er eentje via internet te bestellen maar toen kreeg ik een idee! Ik had nog een stukje schoen liggen waar ik een sluiting van kon maken. Alleen, waar had ik het ook alweer gelaten? 

Ik dacht dat hij misschien hier in zou zitten


Laat dat nou al de tweede keer zijn binnen een week dat ik hier iets uit gebruik! 

Dit is hem

Ik zou wel aan beide kanten drukknoopjes moeten maken om hem te verwijderen als hij in de wasmachine gaat. 
Toen zag ik nog iets liggen in dat bakje! 
Dit...


Een haarspeld van toen ik nog heel lang haar had. Deze zou ik wel mee kunnen wassen (hoop ik)

Ik heb hem gesloopt


Door de lipjes die de speld vast hielden en paar keer heen en weer te buigen braken ze af en kon ik ze er af halen

" Bruikbare" delen heb ik bij de andere opgeborgen voor het geval dat...


Ik heb de beste hoogte bepaald voor de sluiting en die met een speld aangegeven 


Daarna ben ik naar het volgende dorp gefietst voor grote drukknopen die ze tot mijn grote vreugde hadden in het badmode/ondergoed/sokken/nachtjapon en pyjama winkeltje 


Mijn plannen liepen wat vertraging op vanwege sabotage...


Toen ik een helft van het drukkertje aan de haarspeld vast wilde maken bleken de randen vrij scherp en sneed het makkelijk door het garen heen.
Dan maar met ijzerdraad vastmaken


Zien jullie hoe geordend ik ben? ;-)
Dit stuk komt van een gesloopte kalender


Het plan was om het ijzerdraad om zichzelf heen te wikkelen en dan over de drukknoop heen te buigen
( moeilijk te zien)


Alleen dat werk niet want dan kan het drukknoopje niet meer dicht!  In Engeland zeggen ze," I make it up as I go along" en dat is precies wat ik doe dus af en toe gaat er iets niet zoals ik het voor ogen had..
Toen heb ik het ijzerdraad naar buiten gebogen en kort afgeknipt en ook nog eens met garen vastgezet ( op de foto zit er nog geen garen op)


Daarna heb ik andere helft van het drukknoopje op mijn vest genaaid en de andere helft van de speld direct op het vest genaaid en op diverse plekken vast gezet ( dus zonder drukknoop)
Inmiddels was het donker geworden maar hier is het eind resultaat


Ik verwacht dat het een groot succes zal worden!  :-)

2 opmerkingen:

  1. ik heb het al eerder gezegd, maar ik zeg het nog een keer petje af voor zoveel creativiteit en denkvermogen, weer een zeer slimme en goedkope oplossing en wie wat bewaard heeft wat !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel :-) Het lastige van " alles" bewaren is dat je niet wat je wel en niet in de toekomst kunt gebruiken. Ik probeer het wel allemaal gesorteerd te houden en af en toe bekijk ik alles zodat ik nog weet wat ik heb

      Verwijderen