zaterdag 11 januari 2014

Sleutelhanger

Onze kleindochter gaat af en toe naar de creche sinds kort. Onze schoonzoon werkt volcontinue en onze dochter een paar dagen per week. Het is de bedoeling dat onze schoonzoon oppast en de dagen in de maand dat beide werken komt er of een oma of ze gaat naar de creche.
Onze kleindochter is eerst een uurtje wezen oefenen en gisteren een middag geweest. Dat is allemaal goed verlopen . Van de vier uur dat ze geweest heeft ze er twee geslapen en twee "spelend" in de box doorgebracht.
Om toegang te krijgen tot de creche krijg je een muntje. Wie had ooit gedacht dat een creche beveiligd zou moeten worden maar ze hebben gelijk, je weet maar nooit, er lopen hele verknipte mensen rond helaas.
Dochterlief vroeg dus of ik een sleutelhanger over had om het muntje aan te hangen." Vast wel" antwoorde ik en ik zei dat ik er een stel op zou zoeken om uit te kiezen..
De oogst viel zwaar tegen


Het duurde even voor ik op het idee kwam maar ik besloot er zelf eentje te maken. Ik had nog zo'n " sluitingkje" waar je een winkelwagen muntje aan kan hangen en ik bedacht dat ik daar een ring aan kon doen en dat als sleutelhanger kon gebruiken door er iets leuks aan te hangen. 
Met sleutelhangers is het zo dat ze groot genoeg moeten zijn om snel te vinden maar niet zo groot dat ze amper in een jaszak passen. Bovendien moeten ze niet al te kwestbaar zijn...
Eerst had ik bedacht om haar naam met letterkraaltjes te maken maar de A had ik niet. Er zat wel een leuk bedeltje van een uiltje tussen mijn gekregen kraaltjes (ze had een uiltje op haar geboorte kaartje)  maar die was wat iel


Toen heb ik onderstaande bak gepakt


Het ziet er uit als een zootje maar geloof het of niet er zit een systeem in...hier zitten alle spullen in waar ik geen plekje voor wist...en wat zat er tussen?

Deze


Haar versieringen van dochterlief toen ze een kleuter was. Er was toen een plastic speentjes trend aan de gang. Ik weet niet meer of ik ze voor haar gekocht heb of dat ze ze van iemand anders gehad heeft. Ze heeft ze in iedergval amper aangehad. Ze wilde altijd van alles kopen voor in haar haar maar wilde er nooit wat in hebben. Toen ik dat door had is er niks meer bijgekomen.
Ze leken me voor deze sleutelhanger heel toepasselijk en ze zijn ook nog eens niet kwetsbaar.
Ik heb ze losgeknipt en aan de ring geschoven.
Hier het eindresultaat


Ik ben benieuwd wat dochterlief er van vindt! Ik ben er in mijn nopjes mee :-)

2 opmerkingen: