woensdag 8 januari 2014

Bolletjes

De dagen beginnen al iets te lengen en de bolletjes komen de grond uit. Binnenkort ( of misschien is het al zo) kun je bij plantenwinkels bakjes of mandjes kopen om neer te zetten. Daar hangt wel een prijskaartje aan....
Zelf heb ik in onze tuin veel bollen in de grond zitten. Vooral veel sneeuwklokjes en blauwe druifjes., die hebben zich in de loop der jaren enorm uitgezaaid. Alleen als ze ergens in een uithoek van de tuin staan zie je er niet veel van.
Wat ik wel eens doe is een paar bolletjes opgraven. Dit moet voorzichtig gebeuren, niet omdat ze zo verschrikkelijk kwetsbaar zijn maar omdat de klompjes snel uit elkaar vallen en je groene sprietjes dan alle kanten uitsteken. Daar zul je in meer of mindere mate niet aan kunnen ontkomen maar probeer het zoveel mogelijk te vermijden.
Zet ze in een mandje of ondiep schaaltje samen wet wat mos, stenen,boomschors , houtsnippers en eventueel een viooltje of primula ( ook uit eigen tuin natuurlijk) en dan heb je een gratis bakje!
Mos kun je waarschijnlijk ook in eigen tuin vinden tenzij je een steriele tuin hebt met tegels, worteldoek en grind.
Hier bijvoorbeeld


Hier het eindresultaat


Ik heb dit heel snel in elkaar geflanst. Het zou me niet verbazen als er ergens een kattendrol tussen zit ;-) Jullie kunnen er vast iets mooiers van maken...

Mijn " gelukkig nieuwjaar" quiltje heb ik ook vervangen door de volgende.  Snel slijten zal hij niet als ik hem maximaal 1 week per jaar ophang

Deze hangt er nu 


Gemaakt met Vliezofix ( tegen het rafelen) en daarna extra vastgezet met dekensteeek. De "sneeuw"
Is van quiltvlies ( dunne fiberfill) Deze blijft hangen tot rond pasen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten