zondag 5 januari 2014

Omgewaaide schutting onder andere

Vrijdagavond ging het hier even te keer, zoals dat heet. Waarschijnlijk trokken er buien langs want we hadden ineens flinke windstoten die uit het niets leken te ontstaan.
De volgende dag bleek er een scherm van de schutting tegen het huis van de buren te leunen. Dat klinkt heel dramatisch maar er zit nog geen meter breedte tussen de schutting en het huis dus hij was niet gelanceerd of iets dergelijks.
De paal was weggerot


En het stukje scherm waar hij aan een andere paal mee vast zat was ook weggerot


De bovenkant is ook rot maar daar had onze handige buurman wat op gevonden


Hij had er een reepje bitumen op vastgezet en zo gaat hij al jaren langer mee. Onze buurman is helaas overleden ( het is overigens niet de overleden buurman die aan zijn dakgoot hing toen zijn ladder in een konijnengang zakte. Die woonde aan de andere kant)
Manlief had bedacht dat hij een nieuw paaltje naast de kapotte paal in de grond zou slaan en het metalen hoekje naar een plekje dat niet rot was zou verhuizen.
Het was weer geen " eigen huis en tuin" .Toen manlief het metalen hoekje uit de paal wilde draaien brak hij af


Maar, geen nood! Hij had er nog meer liggen die hij ooit verwijderd had toen een familielid hun ( niets mankerende ) schuttingen wilde veranderen.
Niet alleen brak dat hoekje af maar zijn 7mm boortje bleek ook nog eens zo bot dat het niet meer boorde. Omdat we niet wisten of 8mm te groot zou zijn hebben we eerst een proefboring gedaan 


Hij was er niet uit te trekken dus dat ging goed


Hier kun je zien dat het " nieuwe" roestige hoekje ( valt niet uit de toon bij de rest ;-)) lager geplaatst is

Aan de andere kant heeft manlief een lat waar hij een punt aan gezaagd heeft in de grond geslagen


En daarna vast geschroefd


De schutting staat weer overeind! ( voor zolang het duurt)

Aan de andere kant van ons huis was het konijnenhok weer eens weggeblazen


Nog even een closeup


Maar dat was alleen een kwestie van rechtzetten

Manlief vermoedde dat het weer zover was toen hij dit zag




Gelukkig is bullebak weer zelf haar ren ingelopen. Zoveel vrijheid schijnt toch een beetje eng te zijn.
Toen manlief haar later op de dag ging voeren stond ze recht overeind tegen het gaas. Hij dacht dat ze zin had in nog een rondje.Waarschijnlijk heeft ze heel de nacht losgelopen.

Ik werd een beetje moedeloos vandaag. Normaal heb ik er geen last van maar vandaag werd ik een beetje droevig van het feit dat ( bijna) alles in en om ons huis kapot, rot of versleten is....Ik ben toen maar naar de goede dingen gaan kijken... onze kozijnen en houten planken voor zijn niet meer rot, ik heb al 12 jaar een mooie nieuwe keuken en we hebben in de voorkamer een mooie vloer waar je niet ( meer) doorheen zakt. 
Ik ben altijd dankbaar dat ik niet in een kartonnendoos onder een brug woon of in Syrie maar soms vergeet ik dat ik blij moet zijn met wat ik heb...
ach ja, ik ben ook maar een mens

Geen opmerkingen:

Een reactie posten