zaterdag 25 januari 2014

Schilderij-/fotolijstje maken

Een paar jaar geleden vroeg ik aan mijn e- mail vriendin of ze voor mijn verjaardag een libelle wilde borduren. Zoals ik eerder geschreven heb "heb ik wat" met libellen.

Daar moest natuurlijk een lijstje omheen...het ellendige is dat ik altijd al een idee heb van waar ik op zoek naar ben en in dit geval was het nog niet op de markt of in ieder geval niet te koop in de regio waar ik woon.

Dit is hem

Uiteindelijk heb ik zelf wat gemaakt

Dit " lijstje" was eigenlijk bestemd als onderzetter en zag er zo uit toen hij in de winkel lag


Hij bestond uit glazen vierkantjes bevestigd op een siliconen ondergrond


Ik heb toen het middelste gedeelte weg gesneden met een stanlymes zodat alleen de buitenste rand overbleef.
Als " glas" heb ik een stukje stevig plastic gebruikt en achterop heb ik karton geplakt


Ik heb het thuis gewoon ergens tegenaan gezet met twee stukjes bluetack eronder tegen het uitglijden maar je zou ook een standaard van een oude lijst kunnen bevestigen of een haakje om hem op te hangen.

Het middelste stuk gebruik ik als onderzetter

 
Maar toen ik het op de foto zette bedacht ik dat ik er nog twee kleinere lijstjes uit zou kunnen halen zodat ik er drie in oplopend formaat zou hebben. Dan blijven alleen de middelste vier blokjes over.
Dus kijk naar de mogelijkheden van een voorwerp zou ik zeggen en niet alleen naar waar het voor gemaakt is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten