zondag 19 januari 2014

Niets nieuws onder de zon...

Ik heb al eens eerder verteld dat ik " uitvindersbloed" in mijn aderen heb. Een broer van mijn opa was uitvinder. Hij heeft een machine ontworpen dat schuifspeldjes op kaartjes schoof. Niet echt een wereld veranderende uitvinding zoals de computer maar je zult maar om zo'n machine zitten te springen! Dat geldt waarschijnlijk niet voor de schuifspeld schuivers die toen werkloos geworden zijn ;-)
Ik loop dus dagelijks dingen te verzinnen en als ik denk dat ik wat verzonnen heb ga ik online zoeken en blijkt het al te bestaan! Eigenlijk gelukkig maar want anders zou ik patent/ octrooi aan moeten vragen en iemand die het voor me wil fabricerenen moeten zoeken en een lening moeten aanvragen om het te realiseren en dan is het goed en wel op de markt en dan maken ze het in China na ( net iets anders natuurlijk) en verkopen het voor een habbekrats bij de A.ction!
Zo vond ik het altijd jammer als ouderen op een gegeven moment niet meer durven te fietsen omdat ze bang waren om te vallen. Fietsen houdt je mobiel en fit en het is nog eens goed voor het milieu...Ik bedacht toen dat ze maar eens driewielers voor volwassenen moesten maken.. Wat denk je... Ze bestaan al


Ik geef toe dat er misschien wel een aantal ouderen een drempel over moeten voordat ze op zoiets gaan zitten maar dat is vast een kwestie van wennen. Zodra je er meer in het straatbeeld ziet zal de schroom verdwijnen.
Toen bedacht ik dat zo'n fiets vast wel zwaar zal trappen en dat veel ouderen niet de kracht er voor zouden hebben...mijn volgende eureka moment was een driewieler met trap ondersteuning! ......bestaat ook al


Dat lijkt me veel beter dan op een scootmobiel zitten (tenzij je helemaal geen stap meer kan zetten  natuurlijk) je houd je spierkracht op peil wat weer beschermt tegen vallen in en om het huis en je verbrand ook nog eens calorieën zodat je je gewicht op peil kan houden en bewegen is goed voor hart en bloedvaten en tegen diabetes en hogebloeddruk. Ik vind het in iedergeval een geweldig idee. Ze zijn vast duur maar dat zijn scootmobielen ook. 

Toen ben ik gaan denken over wegwerp plastic ( hoe kan het anders ;-)) in de berm liggen regelmatig plastic bekertjes, keurig in elkaar geschoven, dat weer wel. Ik vroeg me af of er geen opvouwbare bekertjes waren en wat denk je... Deze blog heet niet voor niets " niets nieuws onder de zon" ... die zijn er

Maar je moet wel wat hebben om ze na gebruik in te doen. Water gaat nog wel maar chocomel of drinkyoghurt wordt een heel ander verhaal

Plastic is niet onverwoestbaar dus ik vroeg me af of ze er ook in het roestvrijstaal waren

Zelfs dat al!

Als wij wel eens naar de efteling gingen dan nam ik een half liter flesje met drinken mee en als de inhoud op was dan vulde ik het met water en als ik het niet meer nodig was gooide ik het in de prullenbak want het neemt toch wel ruimte in in je tas. " Zouden er opvouwbare flesjes zijn?" vroeg ik me af..



Ja dus! Ik ga er van uit dat dit van "  verantwoord " plastic gemaakt is en niet iets wat je hormonen in de war zal schoppen of erger.


Toen ging ik denken over opvouwbare brooddozen




Bestaan ook al

Duurzame roestvrijstalen broodtrommels?

Yep! Alleen heb ik nog geen opvouwbare roestvrijstalen trommels kunnen vinden dus als je op zoek bent naar een gat in de markt.. Sla je sla zou ik zeggen! 

De reden waarom op het idee kwam om dit blogje te schrijven is dat ik gisteren heb zitten verzinnen over iets om mijn zwerfvuil in te stoppen. Tot nu toe stop ik het in mijn fietstas ( in een speciaal inzet tasje) maar die zit in een mum van tijd vol. Vorige week heb ik wat moeten laten liggen omdat mijn tas helemaal uitpuilde en dan heb ik alleen nog maar plastic meegenomen en alle blikjes en ontbijtdrank pakken laten liggen. O ja, als U de moeder bent die elke morgen haar kind een pak drinkontbijt meegeeft voordat het op de fiets vertrekt, vraag dan even wat hij of zij doet met het pak als het leeg is. Op mijn " opruim route" liggen er een heel stel in verschillende stadia van ontbinding.
Ik had bedacht dat ik af en toe met zoonlief in de auto mee kon rijden naar het volgende dorp naar de sportschool gaat. Dan kan ik lopend op de terugweg wat meer zwerfvuil meenemen. Misschien zelfs wel alles maar nu zit ik met een dilemma...
Ga ik net doen alsof ik normaal ben en zoiets kopen om het in te doen ( kost maar €9,99 trouwens!)


Of ga ik zo'n  wasmand ( er staat er nog eentje in het huis van mijn vader)

Op de oude buggy van mijn kinderen vastbinden en als een soort excentriekeling op de parallelweg van de N57 lopen? 
Ik wil niet dat ze van showroom komen vragen of ik aan het programma mee wil doen


Al zou ik wel een familietraditie voortzetten want mijn oud ome Jan heeft er ook aan meegedaan.( andere kant van de familie dan de uitvinder)


Wie weet er een permanente tenstoonstellingsruimte voor 150 beeldjes? # DTV ;-)

3 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heeft u dringend een lening nodig om uw financiële problemen op te lossen of om uw bedrijf op te starten of uw bedrijfsfaciliteiten uit te breiden? een lening om uw vakantie te plannen en uw rekeningen te betalen? zo ja, neem dan contact met ons op via e-mail: lapofunding960@gmail.com
    whatsapp +1 (254) 354-4300

    BeantwoordenVerwijderen