zondag 5 januari 2014

Gekleurd plastic

Tijdens de feestdagen heb ik wat extra versnaperingen gekocht. Niet dat ik dacht dat we wat tekort zouden komen maar manlief kan wel eens neigingen vertonen om te " klagen" dat andere mensen lekker aan de toastjes met gerookte paling zitten en wij " niks" in huis hebben. Niet dat hij ooit zoiets neemt maar hij wil wel dat het er is. 
Ik heb dus preventief twee bakjes met " salade" gekocht voor het geval dat er geklaagd zou worden. Dan zou ik allereli suggesties kunnen doen op tussendoortjes gebied...
Uiteindelijk is het als broodbeleg gebruikt... Tijdens het smeren viel het me op dat er mooie rode dekseltjes op zaten.


Ik had al eerder in de folders al valentijn dingen zien staan tussen de schoonmaakmiddelen, C.urver boxen, afslankproducten en fitness apparaten ( ik haat de folders in januari ). Ik heb helemaal niks met valentijnsdag. Ik vind dat het onrealistische verwachtingen schept in relaties, samen met de vrouwenbladen en romantische films maar dat is een heel ander onderwerp ;-)
Dat ik er zelf niks aan doe ( en manlief zeker niet) wil niet zeggen dat de creative radaren niet gingen draaien....
Ik had dus een paar opties bedacht voor die dekseltjes

 
Met een schaar zou je er allerlei vormpjes uit kunnen knippen
Eerst de opstaande rand eraf knippen ( maar dan netter dan ik gedaan heb)


Ik bedacht dat ik er oorbellen van zou kunnen maken



Wel kleinere ringetjes eraan doen dan ik gedaan heb. Deze dienen maar als voorbeeld, ik ga hier niet mee rondlopen. Je kunt ook andere vormen knippen en een stel onder elkaar hangen voor een retro jaren "60 effect.
Als je heel veel van dit spul eet kun je slingers ervan maken voor het raam.
Onderstaande foto toont ook een ideetje. De vormpjes worden door de plastic sliertjes aan de binnenkant tegen het glas aangedrukt.


Het is leuker om er een heel stel te knippen, eventueel in verschillende kleuren. A.loe V.era drank ( of zoiets) zit in mooie groene flesjes. Je hoeft het niet te kopen, soms is goed rondkijken op straat bij het zwerfvuil al voldoende al liggen daar mee energiedrank flesjes dan die groene. Blijkbaar geeft die drank niet zoveel energie dat ze het flesje naar huis of een afvalbak kunnen dragen...

Ik had nog een idee maar dat werkte niet


Voor mijn buitenlandse lezers, " this doesn't work!"

Ik had bedacht plastic confetti te maken niet om op straat te strooien natuurlijk maar bv voor die lamp maar het ponsje kwam er niet doorheen helaas. Misschien als je met een hamer op de pons slaat maar dat heb ik niet uitgetest. Je zou dan zomaar je ponsje stuk kunnen slaan en dat is niet de bedoeling.
Je zou ook een stel aan en tak voor het raam kunnen hangen als je trendy bent!
Gebruik je fantasie zou ik zeggen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten