zondag 26 januari 2014

De ultieme consuminder plant

Ik doe lang met mijn planten. Vooral diegene die ik zelf gekocht heb. Ik weet namelijk wat ik aankan op planten gebied. De kerststerren die ik voor Sinterklaas krijg zijn niet zo'n succes, die houden het meestal maar een week vol. Deze keer heb ik me ingelezen en de plant op een tochtvrije, lichte plek gezet (voorzover dat in deze tijd van het jaar mogelijk is) en hem niet te nat en niet te droog gehouden dus deze leeft nog.
De cycllaam die ik ooit van manlief gehad heb. Het enige kado dat ik ooit van hem gehad heb op de fles bessenjenever op mijn achtiende verjaardag na heeft het drie dagen volgehouden voordat alle bloemen omlaag hingen...

Vorige week zag ik deze langskomen op twitter


Deze plant zit al 53 jaar opgesloten in deze fles. Hij is helemaal " zelfvoorziendend" ideaal voor als je op vakantie gaat. Je hoeft geen buurvrouw  te vragen om hem te verzorgen. Geen water of nieuwe aarde of bemesting nodig, voordeliger kan haast niet!

Ik heb in het verleden ook iets soortgelijks geprobeerd maar kreeg de balans niet goed. Maar nu heb ik het onder de knie...


Dit is die van mij. Ik zet hem neer in de periode tussen de kerstversiering en mijn schaal met schelpen in de zomer.
Deze heeft helemaal geen balans nodig.


Ik heb hem gevuld met een ring met plastic bloemen en groen dat tussen de zijde bloemen zat  die ik ooit gekregen heb en restjes groen plastic die ik over had van mijn poppenhuis tijd.
Ik denk dat deze wel 100 jaar mee zal gaan....

Ik heb EHBO toe moeten passen op mijn hyacint. Op een ochtend bleek hij voor 3/4 afgeknakt! Hij was naast mijn spiesje gezakt. Ik had hem toch met plakband vast moeten zetten

Hier een foto van toen ze uitgebloeid waren


Ernstige fractuur hè maar toch heeft hij het door mijn spalk net zo lang volgehouden als de anderen! 

Hier besloot ik dat het tijd was om ze weg te doen


De nog niet uitgebloiede heb ik afgeknipt


En de rest gaat de tuin in! Het plakband heb ik eerst verwijderd natuurlijk en in onze zak voor de plastic container gedaan :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten