dinsdag 14 januari 2014

Van alles wat

Laatst schreef ik over een handig opvouwbaar krukje dat ik heb. Het is makkelijk voor als je net niet ergens bij kan. Ik had die van mij bij het K.ruitvat gekocht maar aangezien zij een wisselend aanbod hebben zijn ze momenteel niet daar te krijgen maar wel a.s. Zaterdag bij de A.ldi voor € 4.99!
Hier de afbeelding uit de folder

Hij kan tot 150kg dragen dus ik neem aan dat het gros van mijn lezers er wat aan heeft. Ook handig om een drankje op te zetten als je lekker in de tuin op je strecher ligt en geen lounge set hebt ;-)
Ik weet dat dit o.a. Een consuminderblog is maar ik vind het een goede aankoop en heb er al veel plezier van gehad.....

Als tegenwicht op dit geconsumeer een kleine reparatie....
Ik had zoonlief een klein zaklichtje gegeven voor Sinterklaas. Hij kostte een euro en leek me handig om aan zijn sleutelhanger te hangen zodat hij in het donker het sleutelgat kon vinden of dingen die hij had laten vallen etc.
Afgelopen weekeind dacht hij dat hij hem kwijt was! Hij had hem niet horen vallen zei hij dus er was een kans dat hij niet eeuwig zoek was. Hij bleek in zijn rugtas te zitten, het kettingkje was kapot gegaan 


Ik had natuurlijk de oogjes weer vast kunnen maken en goed dicht kunnen buigen maar de schakels leken niet van een zware kwaliteit te zijn. Ik ging opzoek naar een vervanging en dacht aan deze


Het is een centimeter sleutelhanger. Ik heb hem decennia geleden gevonden nadat iemand hem verloren had en veel gebruikt. Het is reuze handig om altijd een centimeter op zak te hebben. Ik heb al diverse mensen ermee geholpen ( ik heb inmiddels een nieuwe) Vooral op rommelmarkten, het is al meerdere keren gebeurd dat ik iemand hoorde zeggen," zou dit ...cm groot zijn?" En dan kon ik te hulp schieten en het opmeten voor ze. Zij blij en ik blij. Anderen helpen geeft een goed gevoel! 
Nu was de centimeter al jaren stuk maar het deel waar het mee aan de ring zat niet. Waarschijnlijk was het nog ouderwetse kwaliteit.


Ik heb het ene eind aan het ringetje van het zaklichtje geschoven en het andere ringetje om de ring heen gebogen. Hopelijk zit alles nu goed vast. De behuizing van de centimeter heb ik weggegooid..

Ons konijn Bullebak heeft een dakraam gekregen. Toen ik terug kwam van een boodschap liep madam los in de tuin. Nou is dat iets wat manlief tegenwoordig vaker doet als hij ook buiten is. Sinds het hok 2x weggewaaid is en het konijn toen ook los liep zonder weg te lopen durfde hij het te wagen en vaker te doen maar nu was manlief nergens te bekennen en het deurtje van de ren dicht. Het bleek dat haar hol ingestort was en ze zo ontsnapt was. We hebben er een glasplaat opgelegd en nu heeft ze dus een dakraam tot haar eigen verbazing! 

Even ter verduidelijking, dit is waarschijnlijk een tijdelijke maatregel. Er lopen hier geen kleine kinderen rond die zich kunnen bezeren of er op gaan staan ( voordat ik allerlei reacties krijg over onverantwoord bezig zijn ;-))

Geen opmerkingen:

Een reactie posten