donderdag 9 januari 2014

Komt er een kijker? en kleine schoenreparatie

Bijna had ik niets te schrijven op repareer en creeer gebied.Wij zijn namelijk woensdag naar ons " werkhuis" geweest, oftewel het huis van mijn vader en moeder. Het staat al bijna twee jaar tekoop omdat ze beide overleden zijn. Het is een mooi huis met een mooie tuin en een groot weiland achter die siertuin wat er ook bij hoort. Aan het huis zelf hebben we ( nog) niet heel veel werk. In tegenstelling tot wat je zou denken wordt een onbewoond huis helemaal niet stoffig. Misschien na 50 jaar net als je in griezelfilms ziet maar opzich valt het reuze mee. Het wordt ook helemaal niet rommelig! Alles blijft net zo netjes als je het achtergelaten hebt. Op zich is het wel een therapeutische omgeving in tegenstelling mijn eigen huis wat wel vies en stoffig en rommelig wordt.
Elke dag kijk ik op Jaap.nl om te kijken hoeveel mensen er naar gekeken hebben. De laatste weken was het minder dan 5 per dag ( inclusief mezelf) Twee dagen geleden waren er 13 views geweest! Op zulke momenten gaat mijn hart sneller kloppen zou er weer een kijker komen?? Vindt deze het niet alleen prachtig maar doet deze ook een ( reëel) bod? 
Het werd extra spannend toen wij achter het huis snoepgoed vonden! Er lag een spiesje met een spekje erop en nog iets. Het was verpakt in cellofaan en was geopend en 1 spekje was er afgehaald en waarschijnlijk opgegeten.....waren er kijkers geweest? Ik denk het niet want binnen waren geen sporen van bezichtigng te bekennen? Misschien hadden ze een rondje om het huis heen gelopen en gingen ze een afspraak met de makelaar maken! Toen ik dat snoepgoed zag liggen ben ik de ramen gaan zemen aan de achterkant. Daar kon je bijna niet meer doorheen kijken. Tijdens dat zemen denk je aan van alles, stel dat het verkocht wordt...... Die situatie hadden we vorige kerstperiode bij de hand. Er waren mensen twee maal wezen kijken en ze waren er weg van. Ik heb toen een hele nacht wakker gelegen ervan... Waar moesten we met al die meubels heen? In gedachten ben ik alles langs gegaan... Wat wilde ik ervan hebben? waar zou ik het zetten?  wat moest er dan weg van mijn spullen? Wat moest er gebeuren met alle spullen die ik niet wilde? Het zijn namelijk hele mooie spullen. Mijn ouders verzamelden antiek. Het zijn geen meubels om bij de kringloop achter te laten.
Die mensen hebben een bod gedaan maar het was zo laag dat het bijna grappig was. 
Aan de ene kant zou ik het jammer vinden als het verkocht werd maar aan de andere kant hebben we wel veel werk aan het onderhouden van de tuin en zou het wel veel rust geven.
Toen we thuis waren keek manlief naar zijn schoen en zei, " hij gaat mutten" ( dat is dialect ;-))
Bij nadere inspectie bleek de bovenrand wat kapot


Ik was blij! :-) Had ik toch wat te schrijven voor mijn blog! 
Ik pakte de tube lijm die ik meegenomen had uit het huis van mijn ouders


Er kwam lijm uit maar het was een grote drel en het was onmogelijk om er wat af te krijgen en het plakte amper

Op de achterkant stond dit

Mijn vader kennende is het een tube uit 1985..de appel valt niet ver van de boom ;-) Ik ben momenteel mijn oude thee aan het opmaken. Ik ben maar met deze begonnen..


Ik heb toen andere lijm gepakt en wat met een cocktailprikker op het gaatje aangebracht


En daarna de randen tegen elkaar aangeduwd. Daarna heb ik met een klein naaldje en wat dun nylondraad de boel dichtgenaaid voor extra versteviging


Hier het eindresultaat


Dit gaatje wordt niet groter! :-)
Hopelijk kan ik vannacht wel slapen. Het is waarschijnlijk toch loos alarm met die " kijker"....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten