woensdag 1 januari 2014

Upcycle viskom lamp

Ik dacht," ik zal eens een pakkende titel verzinnen en kijken of mijn views omhoog vliegen" ;-)

De kerst is voorbij en beetje bij beetje ben ik de versieringen hier in huis aan het veranderen. Ik doe dit geleidelijk zodat de " schok" niet al te groot is.
De kerstboom met prothese uit de tuin doet het nog heel goed! De enige naalden die ik op de grond vind zijn volgens mij naalden die al bruin waren.
Er zit ook een heel bijzonder soort versieringen in dit jaar


Baby kruisspinnen! Er zitten  er drie in (voor zover ik kan zien) eentje was al verhuist naar de gang en zit alweer buiten.

Voor manlief had ik dit in de achterkamer gemaakt

 
Bij daglicht is het niets bijzonders maar in het donker ziet het er best sfeervol uit.

Ik besloot hem wat aan te passen voor de post kerst periode. Eerst dacht ik er aan om een mooie kale tak met sneeuw te bespuiten ( ik heb nog een bus van mijn miniaturen ex hobby) en daar wat lichtjes in te doen maar was te lui om een mooie kale tak te gaan zoeken. Toen kreeg ik een idee!!
Ik had nog versnipperde plastic slierten liggen uit een bier cadeau pakket wat manlief ooit eens gehad heeft. Ik had bedacht dat ik de sliertjes ooit zou kunnen gebruiken samen met de doos waar ze in zaten om met andere flesjes bier cadeau te doen aan een iemand. Fraai ingepakt ziet het er gelijk anders uit dan flesjes die zo uit de supermarkt komen.
Ik had laatst nog met het zakje in mijn handen gestaan toen ik overwoog ze weg te gooien...het zou toch niet waar zijn! ... :-o
Ik ben  gaan zoeken en vond ze uiteindelijk bij mijn voorraad bubbeltjes plastic voor het geval dat


Ik heb LED lichtjes gebruikt, die worden niet warm zodat er geen gevaar is dat het geheel oververhit raakt en in brand vliegt.
Ik heb alles in de vissenkom gedaan


Eerst lagen alle lichtjes onderop en was het geen gezicht en toen heb ik alles omgedraaid en hier een daar een lichtje in het plastic mengesl gedrukt en toe ging het beter


Ik vind het wel een apart effect geven! Het is wat een de moderne kant voor mijn interieur maar ik laat het alleen staan tot het langer licht is 's avonds.
Het zou me niet verbazen als je dit ook met bubbeltjes plastic zou kunnen doen. Ik had ook bedacht dat als je kleurtjes wilde je gekleurde plastic wikkels van snoepjes zou kunnen gebruiken om om de lichtjes heen te doen. Ik kan het denk ik niet,laten zien vrees ik want ik heb een paar jaar geleden mijn snoepwikkeltjes die ik bewaard heb voor " ooit" weggegooid. 
Nou schiet me ineens een idee te binnen! Misschien dat op deze lamp binnenkort nog een variatie komt! 

Wordt ( miischien) vervolgd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten