zaterdag 11 januari 2014

Oud en nieuw ( qua spullen)

Gisteren ben ik wezen winkelen voor kleding! Dat gebeurt niet vaak. Meestal koop ik basis stukken bij het K.ruitvat en Z.eeman die ik aankleed met M.arktplaats aankopen of zelfgemaakte dingen. Ik bedacht dat ik een lang grijs vest zou kunnen gebruiken en een zwarte broek. Ik ben dus echte kledingwinkels in geweest, het is maar goed dat ik dat niet al te vaak doe....bij Didi werd ik verliefd op een lang zilver ajour vest! Er hingen ook nog eens luchtige niemandalletjes met pallietjes erop, niet echt iets om over je thermo ondergoed te dragen. Het was ook boven mijn begroting van 15 euro per kleingstuk die ik probeer zoveel mogelijk aan te houden ( behalve voor jassen etc.) Ik vind het heerlijk om mezelf op te tutten in exotische kleding maar doe dat niet vaak, het is niet praktisch. Ik vrees dat ik teveel afleveringen van Hercule Poirot gezien heb..
Maar  ik was sterk. Ik heb nog een zwarte skinny broek aangepast bij V&D maar mijn kuiten waren niet eens skinny genoeg om hem aan te trekken laat staan de rest. Een maatje groter was er niet en ik was rond mijn middel weer te skinny voor de maat daarboven.
Uiteindelijk heb ik wel een vest gevonden bij S.capino

15 euro dus binnen budget! Het wordt bijeen gehouden door een Schotse speld.
Er zaten ook nog eens handige lusjes in om af te knippen en voor andere doeleinden te gebruiken ( zie eerder blogje)


Een dag later bedacht ik dat ik nog zo'n soort vest in het groen had. Daar had ik wat probllemen mee... Het was de bedoeling om hem met een centuur bijeen te houden maar die centuur kruipt steeds maar omhoog en ik ergerde me eraan. Toen bedacht ik dat ik die centuur weg kon laten en met haken en ogen de boel dicht kon houden maar daar zaten wat haken en ogen aan ;-).... Ze gingen steeds open 
Dit is hem


Volgens mij hangt er in het huis  van mijn ouders nog een echte kilt van mijn moeder met een speld erop. Ik bedwing al heel de dag de behoefte om erheen te fietsen alleen maar om die speld te halen. Soms ben ik zo lui dat ik mezelf amper van de bank af kan krijgen maar als ik een idee krijg moet ik mezelf inhouden om niet 10km te gaan fietsen om in een kast te gaan kijken ( misschien wel voor niks...)
Na het winkelen ben ik op mijn kleindochter gaan passen. Vandaar dat ik in de " grote stad " was. Waar ik woon zijn er amper winkels dus weinig verleidingen. Dochterlief had op M.arktplaats positiekleding gekocht. Daar zaten wat tricot overslag vestjes bij en ze vroeg of ik ze wilde hebben en dat wilde ik natuurlijk. Eentje had een gaatje erin! 


Hij was wat aan de ruime kant aan de achterkant ( zou goed kunnen want ik ben verre van zwanger) dus ik bedacht dat ik de zijnaden wat in zou kunnen nemen en zo het gaatje zou kunnen wegwerken....Vanmorgen kreeg ik ineens een helder moment! Het was helemaal geen gaatje! Het hoorde er te zitten!
Hiervoor!.....


Ik heb wel nog een echt gaatje dichtgemaakt
Deze


Ik had ook weer een gat in mijn fietstas


Het is niet zo duidelijk te zien maar hij loopt tot bijna onderaan. Het is een wonder dat ik geen spoor aan boodschappen achter me gelaten heb als een soort kleinduimpje ( of haal ik mijn sprookjes door elkaar?)
Ik heb mijn "gereedschap" gepakt


En het weer dicht gemaakt


Niet onzichtbaar maar wel stevig. Ik heb ruime steken gemaakt zodat alles niet onmiddelijk weer losrafelt. 
Alles willen versieren heeft wel zijn voordelen. Ik zou voor 8 euro weer een splinternieuw paar fietstassen kunnen kopen maar ik heb zoveel werk eraan gehad om de kraaltjes eraan te maken dat ik het ontzie om alles er weer af te halen en opnieuw op de nieuwe tassen te bevestigen


 Dan is repareren sneller ;-)

3 opmerkingen:

  1. ik heb wel wat duurdere spullen aangeschaft, maar wel in de opruiming zodat het niet al te duur werd en het zijn dingen waar ik zeker een aantal jaren mee ga doen, dus dan mag het wat duurder zijn , zo kocht ik een prachtig vest van 80 euro voor 40 euro en een trollytas van 100 euro voor 50 euro, niet echt goedkoop maar kwaliteit kost nu eenmaal wel wat. goedkope kleding heb ik ook wel, maar daar doe je toch minder lang mee daar ben ik wel achter, dus koop ik af en toe ook wel eens wat duurdere kleding en spullen, maar wel alleen als het afgeprijsd is

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je het dan per week uitrekent is het maar centen werk. zo koop ik sinds een jaar of 10 duurdere schoenen. Eer de goedkopere echt lekker zaten gingen ze kapot. dan kun je beter wat meer uitgeven en er langer plezier van hebben

      Verwijderen
  2. schoenen koop ik ook van een duur merk,maar wel weer in een outlet, dat zijn dan meestal oudere modellen uit de collectie van vorig jaar ,maar dat maakt mij niet uit, ten eerste zitten ze beter dan goedkopere en inderdaad als je uitrekent wat ze me per jaar kosten dan zijn ze helemaal zo duur nog niet ,zo kocht ik 2 jaar geleden een paar laarzen die eerst 180 euro kosten voor maar 60 euro en na 2 jaar zien ze er nog steeds netjes uit ,dat is het voordeel van duurdere spullen, zeker als je ze met een flinke korting koopt

    BeantwoordenVerwijderen