donderdag 21 november 2013

Bestek zakje

Tegenwoordig neem ik wel eens soep mee naar mijn werk en ook wel eens een " fruithapje" waar je een vork voor nodig hebt. Op mijn werk hebben ze alleen theelepels en een beperkte hoeveelheid gebaksvorkjes dus besloot ik mijn eigen bestek mee te nemen.
Ik stop ze dan onder het elastiekje van mijn broodtrommel maar het gebeurt wel eens dat ze losraken en in mijn fiesttas vallen ( waar ik ook wel eens zwervuil in heb zitten) en dat is niet fris. 
Op een dag kwam ik op het idee om een bestekzakje te maken. Ik ben dol op zakjes en tasjes en hoesjes en vind het leuk om ze te versieren.
Deze heb ik in het verleden gemaakt


Al snel bedacht ik dat dit niet praktisch zou zijn. Zo'n zakje moet makkelijk te reinigen zijn.
Ik bedacht dat ik nog tafelzeil over had van dat nieuwe zeiltje dat ik met windkracht 6 aan de waslijn gehangen had omdat manlief het verschrikkelijk vond stinken

Ik wilde het hoesje dubbeldik maken dus heb ik een ( niet zo snelle) berekening gemaakt hoe groot het stukje moest worden.


Daarna heb ik over de lengte dubbel gevouwen en met een zigzagsteek vastgezet


Daarna heb ik een gedeelte dubbel gevouwen tot de hoogte die ik wilde hebben en de zijkanten dicht gestikt. Wil je een luxe versie maken dan is dit het moment om er lintjes van tussenuit te laten steken zodat het het " flapje" vast kunt zetten. Ik wil er gewoon een elastikje omheen doen.


Hier het eindresultaat


Ik heb mijn eekhoorntjes bestek er in zitten van toen ik een kleuter was. Alleen het schuivertje laat ik maar thuis ;-).....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten