zaterdag 16 november 2013

" Zij" zijn weer in het land!

En dan heb ik het natuurlijk over Sinterklaas en Z.w.a.r.t.e. P.i.e.t. ( je kunt niet voorzichtig genoeg zijn ;-))
Een aantal jaren geleden wilde ik ter ere van deze heugelijke gebeurtenis een quiltje maken. Ik heb een hele tijd lopen verzinnen ( misschien wel jaren) hoe ik dat het beste kon doen. Het moest natuurlijk wel uitvoerbaar zijn. Het leek mij het makkelijkst om iets met een applicatie met vliesofix te doen.
Na enig speurwerk op het internet besloot ik deze afbeelding te gebruiken


Ik heb hem uitgeprint op het formaat dat ik hem wilde hebben en toen het silhouet uitgeknipt. Daarna heb ik het op de vliesofix gelegd en met potlood de omtrek getekend. Je moet er wel op letten dat je het zo doet dat de Sint en zijn paard uiteindelijk kijken naar de kant die je wilt.
Omdat je een zwarte sint en paard voor een donkere lucht niet zo goed kan zien heb ik de maan groter gemaakt

Hier een foto van toen ik er nog aan bezig was. De maan is van lamé  dat rafelt heel erg dus dat heb ik op vlieseline vast gestreken. Het leek me leuk om een kinderstofje als rand te gebruiken.


Hier hangt hij aan de muur


De Z.w.a.r.t.e. P.i.e.t.e.n werden een keer bij de AH uitgedeeld en ondanks dat ik toen niet wist wat ik ermee moest heb ik ze niet weggedaan. De " gelukspoppetjes" in het midden krijg je rond die tijd op artikelen die je koopt bij de B.runa.
Ik ben al helemaal in stemming :-)

2 opmerkingen:

  1. Heerlijke tijd. Ik lag vanochtend in bed al gedichten te bedenenken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. :-) Ja he. Wij doen het niet zo uitgebreid meer. Toen mijn ouders nog leefden en we het samen met mijn broer vierden kwamen de mooiste suprise voorbij, compleet met gedicht. Ik moest er toen twee maken omdat manlief het niet zag zitten. Mijn vader videode dan alles. ik heb er nooit 1 filmpje van terug gezien.maar ze zijn er nog wel

    BeantwoordenVerwijderen