maandag 11 november 2013

Boxpakje

Ik had voor kleindochter Tessa een boxpakje gekocht. Het was een klein maatje en ik wist dat ze er zo uit zou groeien maar ik vond dat ik niet met lege handen aan kon komen zetten de eerste keer na haar geboorte dat ik bij hun thuis langs ging. Er waren al twee mensen die aan mij gevraagd hadden of ik me in kon houden en niet alles wat los en vast kocht op baby gebied. Ik had tot dan alleen nog in een vroeg stadium van de zwangerschap, Consuminderen met Kinderen van Marieke Henselmans gekocht.
Twee weken later zei dochterlief dat het lijfje en mouwtjes nog groot genoeg waren maar de pijpjes te kort. Ze kon haar beentjes niet meer strekken. Ik heb toen het pakje mee naar huis genomen voor een aanpassing. Dat had ik destijds met haar eerste pakje ook gedaan. Ik had die tip ergens gelezen.


Ik heb toen mijn tornmesje gepakt en de voetzooltjes en bovenstukje losgehaald




De vorm die overbleef was helaas een beetje raar en niet eenvoudig om netjes af te werken. Daarom heb ik niet eens een poging gedaan maar de randen wat opgerold en vastgenaaid. Ik had nog wat roze  garen maar het was niet de juiste kleur. Bij het andere pijpje had ik verzonnen dat ik de kluwen met garen die gebruikt waren voor het afwerken van de randjes te gebruiken. Dat was precies de juiste kleur.



Dit is de na foto. Ja, lach maar...het ziet er niet uit maar de bedoeling was goed. Dit is echt een pakje geworden om binnenshuis te dragen als er geen visite verwacht wordt of als al het andere onder gepoept of gepiest is of anders met kniekousen. Maar het is zacht en warm en Tessa zou er vast geen probleem mee hebben om het te dragen....

3 opmerkingen:

  1. toevallig hetzelfde gedaan met een slaap hansop van 20 maanden oude kleindochter. Kleindochter kruit steeds onder de dekens weg (en slaapzak weigert ze, is ook te warm) dus slaapt ze in die slaap hansop, maar die zijn hier niet te koop en deze werd te klein , nu met sokken of kousen aan past ie nog

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die hansop is vast een paar maatjes groter ;-)

      Verwijderen
    2. tdd, ze heeft al maat 92 en van sommige dingen 96, ze is best groot voor haar leeftijd

      Verwijderen