dinsdag 19 november 2013

Zelf een " stopper" voor je armband maken

Ik heb het idee dat de rage alweer wat minder wordt ( als ik me de kraampjes op de braderieen herinner dit jaar) maar er zijn nog genoeg mensen die ze dragen. Ik heb het over de P.andora, T.edora, T.rollbeads etc. Armbanden. Mijn rechterarm was al helemaal ingericht maar aan mijn linker arm had ik tot september edelstenen armbanden op elastiek. Zoals trouwe lezers weten heb ik tijdens de eerste yogales van dit seizoen een vriendschapsbandje van de yogajuf gehad en moest ik dus mijn linker pols veranderen zodat het bij het vriendschapsbandje paste ( waar een mens zich al niet druk om kan maken ;-))
Zo heb ik het " probleem light" opgelost


Toen ik vorige week even de autoruiten van binnen wilde schoonmaken bleef ik met 1 armbandje ergens achter hangen en brak het ( het tweede armbandje met de kleine toermalijn kraaltjes). De kralen vlogen door de lucht en ik betwijfel ten zeerste of ik ze allemaal terug gevonden heb. Ik heb toen besloten om alles drastisch te veranderen en mijn linker arm te minimaliseren, nee, niet " naakt" dat kan ik psycisch niet aan......;-)
Ik had nog een ( T.edora) armbandje over. Die heb ik ooit tweedehands gekocht  maar toen ik een T.rollbeads armband met slotje en kraal won in 2011 raakte hij in onbruik. Ik heb hem dus weer tevoorschijn gehaald en er kleurtjes aan geregen die een beetje bij het vriendschapsbandje paste. Dat zijn geen kleuren die ik normaal draag maar ik heb ze gekocht op een braderie toen ik een armband wilde maken om te dragen bij het huwelijk van dochterlief wat uitgesteld werd toen de opa van de bruidengom overleed.
Maar ik had geen stopper! Ingewijden weten waar ik het over heb. Dat is een kraal met rubber binnenin dat voorkomt dat al je kralen van je armbanden afrollen als je hem open doet of probeert dicht te doen. 
Ik heb op M.arktplaats een stel besteld maar dat was later. Ik heb een tijdelijk oplossing verzonnen waar ik mee in mijn nopjes was.
Je hebt er wel een stukje zuurstof/ infuus slang voor nodig of anders een stukje aquariumslang  van een zuurstof pompje
Hier mijn stukje slang van een zuurstof masker dat ik een jaar of 11 geleden bewaard heb toen er een mevrouw per ambulance werd afgevoerd vanaf mijn werk en het ambulance personeel een flinke bende achterliet.


Ik heb er een stukje afgeknipt
 En dat half in een kraaltje met een grote opening gepropt

Zo konden de kralen niet van het armbandje afglijden. Mocht het gaatje in de kraal niet groot genoeg zijn dan kun je het stukje slang aan 1 kant open snijden  en er eventueel een stukje van tussen halen zodat het wel past.
Een paar dagen later waren de echte stoppers binnen


Je kunt dit ook doen als je net begint en de drie kralen die je hebt allemaal naar de onderkant van je armband zakken. Zo kun je ze een beetje verdelen over de hele lengte.

Zo draag ik hem nu

Ik kan er niets aan doen maar ik geniet echt van mijn armbanden. Ik ben niet oppervlakkig hoor... Echt niet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten