woensdag 13 november 2013

Lusjes

Ik vind het het altijd een raadsel waarom er in sommige kledingstukken die ik koop geen lusjes zitten om ze aan op te hangen en in sommige kledingstukken waar je geen lusje voor nodig hebt zitten ze wel!
Zo heb ik broeken gekocht zonder lusjes en tunieken en vestjes met, terwijl je die gewoon over een klerenhangertje kun hangen! Die dingen piepen bovendien boven je kleding uit zodat je voor "gek" loopt zonder dat je het weet.
Ik knip ze uit en bewaar ze


Ik weet niet of die licht- en donkerblauwe " officiële" lusjes zijn. Ik bewaar immers alles wat maar een beetje bruikbaar is. Die zalm kleurige kwamen in iedergeval uit een vestje.
Die uitgeknipte lusjes gebruik ik voor broeken en rokken waar ze niet inzitten. Ik kwam op het idee om dit te vertellen toen ik een broek terug wilde hangen die ik gisteren aangehad had.
Toen ik hem op de foto wilde zetten liet het ene lusje los! Alsof het zo had moeten zijn ! ;-)


Ik leg er een knoopje in en naai het lusje dan boven en door het knoopje vast. Ik probeer ook een kleur te kiezen, indien mogelijk, die een beetje bij het kledingstuk past. In het verleden maakte ik zelf wel eens lusjes of gebruikte ik gekocht lint maar dat is meestal breder en meer gedoe. Dit bevalt me prima.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten