woensdag 6 november 2013

Zelf haarmascara maken

Mensen die me kennen weten dat ik het leuk vind om mezelf te versieren. Als reincarnatie bestaat dan was ik in een vorig leven vast een indiase. Geen kastloze maar eentje met mooie bling bling gewaden, neuspiercingen, hoofdtooien en henna handpalmen.
Vorig jaar heb ik me een paar keer gewaagd om " sieraden" voor mijn haar te maken maar dat was geen groot succes. Daarna heb ik geprobeerd zelf " haar tinsel" te maken door dunne zilverdraadjes in mijn haar te knopen maar de tinseltjes die er niet vanzelf uitgleden werden er bijna door een collega uitgetrokken die zei, " er zit wat in je haar!" :-/
Begin september zat ik op een verjaardag bij mijn schoonzusje en zag dat mijn 11- jarig nichtje een groene pluk in haar haar had. Ik vroeg wat het was en zij zei, " haarmascara" . Ze had het bij het K.ruitvat gekocht en ze hadden het ook in het paars! :-) De eerst volgende kans dat ik had ging ik naar die winkel maar het was blijkbaar al uit het assortiment gehaald. Groot was mijn teleurstelling maar teleurstellingen horen bij het leven helaas......
Ik heb ook op het internet gekeken en daar verkochten ze het wel. Alleen moest je € 6,75 aan portokosten betalen en dat voor iets wat gewoon door de brievenbus past!
Een paar avonden geleden dacht ik ineens om , " zelf haarmascara maken" te googlen en vond een site met uitleg ( al heb ik het iets anders gedaan)
Ik heb eerst wat paarse oogschaduw gekocht. Bij het K.ruitvat stond een bak met afgeprijsde makeup en daar zat een paarse kapotte oogschaduw tussen. Ik dacht, " ik vraag of ik hem goedkoper mag hebben" want ze vroegen er toch bijna 3 euro voor. Ik hoopte eigenlijk dat ze zou zeggen, " neem maar mee!" maar voor €1,00 mocht ik hem hebben.
Dit is hem


Ik heb wat kralen overgegoten in een ander potje ( ik zal toch eens aan mijn collegas vragen of ze potjes voor me willen bewaren) en de oogschaduw er in gekiept


Daarna moest het fijn gemalen worden. Ik moest iets hebben met een ronde harde gladde kop dat niet te groot was, de oogschaduw niet zou absorberen en lekker in de hand lag. Eerst dacht ik aan een grote knikker maar die ligt niet lekker in de hand. Daarna heb ik wat laadjes open getrokken en kwam een geschikt voorwerp tegen


Een soort bout. 
Ik heb de oogschaduw fijn gemalen en daarna met een lepeltje " miskoop" gel ( volgens zoonlief) erin gedaan 


En geroerd


En klaar is je haarmascara! :-)

Ik heb met de achterkant van het theelepeltje het overtollige prutje van de bout afgeveegd en het restje in mijn haar gesmeerd ( ik was natuurlijk heel nieuwgiering!)
Aan 1 zijkant is het op plekken bijna wit dus dat lijkt me een mooie plek om het op te doen voor het meeste contrast
Ik heb voor de volgende keren ( als die er komen ;-)) een uitgewassen mascara borsteltje liggen om te gebruiken. Je haar voelt wel hard aan als het opdroogt dus het is alleen geschikt voor accenten denk ik. Ik wil ook een zilveren versie maken.

Hier een foto


Dus heb je nog oude kapotte oogschaduwen liggen en ben je prettig gestoord of ga je naar een carnavalsfeest of heb je ( klein) kinderen dan weet je wat je ermee kunt doen.
De net schoot er een gedachten door mijn hoofd.... Stel dat het erin trekt en niet uit te wassen is.... Dan moet ik de komende tijd als een soort mrs. Slocombe door het leven! :-o


Geen opmerkingen:

Een reactie posten