vrijdag 1 november 2013

Traktatie serveer idee

Afgelopen week heb ik tijdens de yogales getrakteerd om de komst van ons eerste kleinkind te vieren.
Ik had in een winkel deze chocolaatjes gekocht


Aan het eind van de les krijgen we altijd een dropje of een pepermuntje maar nu zou het dus een chocolaatje worden. Ik wilde het liefst dat niemand wiist wat ik uit ging delen. In zo'n doorzichtig zakje zou het alleen voor een blinde een verrassing blijven!
Ik begon dus te verzinnen waar ik ze in zou kunnen doen. Het moest wel een beetje feestelijk zijn en niet breekbaar. Ik had gehoopt dat ik ergens nog zo'n vouwbaar doosje van een echte chocolaterie bewaard had maar helaas...( had ik ze maar niet weggegooid ;-)) Toen dacht ik aan een blikje en kwam tot de conclusie dat het theeblikje van het tinnen serviesje van mijn oma Nel wel aardig zou zijn.

Echt authentieke, verweerde, vintage ;-)


Alleen de binnenkant zag er niet echt appeteitelijk uit


Eerst dacht ik aan een servetje maar ik had er alleen met een afbeelding van groente of sneeuwpoppen er op dus niet echt toepasselijk...toen kreeg ik een idee!!!

Ik heb wat gekleurd papier uit de kast gevist dat dochterlief ooit op de basisschool voor haar verjaardag gekregen heeft en ik had ook nog wat crepepapier waarmee ik ooit in het verleden geprobeerd heb miniatuur anjers te maken ( wat niet gelukt is)


Er zat heel toepasselijk een vel roze papier tussen.
Ik heb de omtrek van het blijkje op het papier getekend


En toen het papier ingeknipt tot aan de potloodstreep


Daarna heb ik het papier met de potloodstreep naar beneden in het blikje gedrukt


En het uitstekende papier afgeknipt


Hier met de chocolaatjes erin


Dat ziet er zo wat smakelijker uit hè 

Tot slot heb ik er met het crepe papier nog een feestelijke strik omheen gemaakt!


Het is niet de mooiste strik van de wereld maar ik had niet zoveel tijd. Aan de achterkant heb ik het " lint" met een plakbandje vastgezet tegen het afzakken.
In het schemerlicht van de yogaruimte zag het er heel stijlvol uit ;-)

3 opmerkingen:

  1. Volg je blog sinds een aantal dagen.
    Je bent erg creatief en je vertelt op een
    leuke manier.
    Groetjes,
    Petra B

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk idee! dankjewel voor het delen
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen