dinsdag 12 november 2013

Natuurlijke gezichtsverzorging

Ik ben eigenlijk heel laks op dat gebied. Ik heb wel eens manies maar hou zulke dingen nooit lang vol. De laatste manie was de zomer van 2012 . Dr. Oz zei dat het goed was om je gezicht met een rauw eiwit in te smeren. Dat zou goed zijn om een jeugdige strakke huid te behouden. Nou denk ik die tip voor mij al een beetje te laat komt. Met de rimpels valt het wel mee ( of zou het door gebrekkig gezichtsvermogen komen?) maar strak ben ik zeker niet meer. Het zal vast wel in de genen zitten want mijn achternichtje die 1 maand jonger is dan ik en bovendien ook nog eens rookt ziet er uit alsof ze net 40 geworden is maar haar moeder is al in de 80 en heeft ook geen rimpels of hangend vel... Ik dwaal af.... Ik smeerde elke ochtend rauw eitwit op mijn gezicht met een culinair kwastje en liet dat opdrogen. Dat is een hele bijzondere gewaarwording! Je voelt je huid helemaal straktrekken. Je kunt dan amper je gezicht meer bewegen maar dat terzijde. Na 5 minuten spoel je het er af met warm water en hou je een zacht velltjes over. Als ik me goed herinner zat er ook nog wat citroensap doorheen. Dat heb ik maar een week of twee volgehouden. Ik vond het zonde van de eierdooiers ( nee, ik ga er geen mayonaise van maken;-))  ik denk dat ik het gewoon niet belangrijk genoeg vind. Zolang manlief vind dat ik zo de P.layboy in kan is het goed ;-)
Ik gebruik al een tijdje kokosolie en sheaboter.Wat me opgevallen is, is dat je het in de buurt van je ogen kunt gebruiken zonder dat je de volgende dag wazig ziet. Vroeger gebruikte ik een speciale oogrimpelcreme. ( van het K.ruitvat in de bruine glazen potjes) maar als ik het te dichtbij mijn ogen smeerde,moest ik de volgende dag veel knipperen omdat er telkens een olie waas voor mijn ogen zat. 
Sinds een week of 3 gebruik ik olijfolie ( dat stond tenminste op de fles, tegenwoordig weet je niet meer wat er inzit) om mijn gezicht te reinigen. Ik las er over in het blad " Gelukkig". Ik heb 3 weken gewacht om het te vertellen om te kijken of ik niet ineens onder de pukkels of steenpuisten zou komen te zitten maar dat was niet het geval. Ik heb het in het legen flesje met pompje gedaan waar het middel wat ik vroeger gebruikte in zat


Ik heb er maar een bodempje in gedaan en hij is nog niet leeg. Ik vind het op zich wel prettig. Voor een echt vergelijkend waren onderzoek zou ik de ene helft van mijn geizcht met het ene middel in moeten smeren en de andere met olijfolie en dan mijn huid onder een electronen microscoop moeten bekijken of er verschil was ( waarschijnlijk zou ik daarna nooit meer een oog dichtdoen's nachts!)
Daarna gebruik ik rozenwater om de olie te verwijderen. Geen idee wat daar inzit maar het klinkt onschuldig . Je kunt ook sterke thee zetten en dat gebruiken stond er in het blad maar dat moet je minstens elke week verversen en de weken gaan zo snel dat ik bang ben dat dat niet goed komt. Ik heb nog wel hele vieze thee staan waar ik vanaf wil dus wie weet.....

1 opmerking:

  1. ik heb hier een emmertje kokosolie staan en daar word mee gesmeerd ( gezicht,lichaam,boterhammen ) gebakken en gebraden, echt heerlijk spul , 100 % biologisch en bulk daar houd ik van ,en ....niet van unilever ,geniet ervan , liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen