zaterdag 2 november 2013

Sjaal en muts versieren

Ondanks dat niet ik veel koop vind ik het wel leuk om bij vlagen in winkels rond te kijken en alles te " absorberen" Ik hou van mooie dingen ( over smaak valt niet te twisten ;-)) en kan echt genieten van dingen die ik zie.
Zo zag ik ooit een prachtige zwarte wollen sjaal / omslagdoek die geborduurd was met bloemen en kralen. Ik was er helemaal verliefd op maar had de honderd euro die hij kostte er niet voor over. Ik zag mezelf er niet mee in de regen fietsen en zou hem absoluut niet ergens aan een kapstok durven hangen uit angst dat hij gestolen zou worden.
Hier foto's van het internet geplukt van sjaals die er absoluut niet op lijkt maar een beetje in die stijl zijn (voor zover ik me kan herinneren, het is al een aantal jaren geleden)


Of deze


Maar dan heel anders

Ik had thuis nog een muts liggen uit mijn tienertijd meer dan 30 jaar geleden en een sjaal die ik pas gekocht heb 10 jaar geleden EN ik had nog wol liggen van borduurprojecten van mijn oma Nel die al 27 jaar dood is. Laat nou die muts en die sjaal ( bijna) dezelfde kleur hebben! Ik bedacht dat ik ze beide zou kunnen borduren en versieren er een setje van zou kunnen maken. Het zou wel niet zo mooi worden als die sjaal in de etalage maar ik hoefde in iedergeval niet bang te zijn dat iemand ze zou stelen.
Hier het eind resultaat


Hier een closeup. Ik heb er ook pailletten en kraaltjes in verwerkt voor wat bling bling ;-)



"en draag je ze met plezier ? " vraag je je misschien af....
Nou nee, ik heb een grove fout gemaakt en kan ze eigenlijk alleen maar bij windstil weer dragen wat het hier een paar km van de zee nooit is.......
Bij de eerste de beste windvlaag zie je dit...

De achterkant!!!..... Ik had het borduursel wat hoger moeten doen zodat ik de achterkant had kunnen bedekken met het uiteinde van de sjaal ( als je snapt wat ik bedoel). Ik zou eigenlijk alles uit moeten halen en opnieuw moeten beginnen maar zie er tegen op. Ik zit wel te broeden op een andere oplossing. Ik vraag me trouwens ineens af hoe de achterkant van die prachtige sjaal in de etalage er uitziet! Wie weet was dat ook een wirwar van draden! Dingen lijken vaak mooier dan ze zijn.....

2 opmerkingen:

  1. Heb je niet een heel dun stukje stof,wat je tegen die achterkant kunt naaien?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. vast wel ;-) Ik had ook al in die richting zitten denken. Het liefst iets wat mee rekt. Desnoods zou ik dat ook eerst kunnen versieren zodat ik aan twee kanten wat heb

      Verwijderen