dinsdag 26 november 2013

Kiertjes verven

Toen we het konijnenhok verzet hebben zei manlief, " er zit een scheur in een plank van de schutting!" En inderdaad....


Manlief vond dat het geschilderd moest worden en dat is mijn afdeling. Alleen ik kreeg een idee! Die scheuren zijn vaak nogal diep en dan valt het niet mee om met de haren van je kwast er diep genoeg in te komen.
Weer een experiment dus. Wisten jullie dat de broer van mijn opa uitvinder was? Hij schijnt een apparaat uitgevonden te hebben dat schuifspeldjes op een kartonnetje kon schuiven ( spannende uitvinding hè ;-))
Dit had ik bedacht....


Ik zou een injectiespuit met beits vullen en de beits daarna in het kiertjes spuiten. Het kan werken, alleen het naaldje wat ik had was te dun en het opzuigen viel niet mee. Na een minuut of 5 had ik er nog maar 1 cm beits in zitten en het het eruit spuiten duurde ook heel lang. Daar heb ik geen foto's van, daar moeten jullie maar je verbeelding bij gebruiken. Ik stak de naald in de kier en beetje bij beetje kwam de beits er uit. Uiteindelijk heb ik de rest maar met een gewone kwast gedaan. Ik zal eens op het werk kijken naar dikkere naalden . Ik heb een groene naald gebruikt. Die is vrij dik maar blijkbaar niet dik genoeg. Sustanon er mee injecteren gaat ook moeizaam maar dat is blijkbaar nog minder dik dan beits.
Ik wil deze gelegenheid ook aangrijpen om mijn verfjas te tonen


Het is een oude winterjas die ik al jaren gebruik tijdens verfwerkzaamheden bij koud weer ( niet te koud natuurlijk anders droogt je verf niet) er zit nu een veiligheidspeld als sluiting aan. De originele sluiting bestond uit clipjes die ik er af gesloopt heb om aan deze zelfgemaakte jas te doen


Ik dorst er geen zakken of knoopsgaten in te maken uit angst dat ik hem zou verpesten. Ik heb hem gemaakt tijdens een cursus waarbij je een patchworkjas kon maken met restjes leer uit de geitenleer industrie.
Ik heb hem amper aangehad. Mijn kinderen smeekte me hem niet te dragen als ik met ze op pad ging.
Ik heb wel een binnenzak gemaakt en dit heb ik er vanmiddag uitgehaald


Een ( gebruikte) tissue, een kauwgumpje gewikkeld in een stukje tissue, drie kwartjes en een dopje van een injectiespuit!.....nee, ik ben echt niet aan heroine verslaafd! Ik dacht toen vast dat ik hem nog eens ergens voor kon gebruiken...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten