dinsdag 5 november 2013

( gekleurd) licht in de duisternis

Jaren geleden toen ik nog wat wist te vragen voor mijn verjaardag vroeg ik om een mozaïek windlicht van B.lokker.  Ik had er bijna maar even plezier aan beleefd omdat hij al snel daarna van de kast afviel en beschadigd raakte. Ik heb er toen snel nog eentje zelf gekocht voordat ze uit het assortiment gehaald werden. Ondanks het feit dat hij beschadigd was kon ik het niet over mijn hart verkrijgen om hem weg te gooien en achteraf ben ik daar blij om. Ik kreeg een idee om de boel bij elkaar te houden. Ik had nog een half petrie schaaltje liggen. Niet omdat ik thuis bacterieen kweek maar omdat mijn moeder en ik er ooit een stel gekocht hebben. Zij om haar sieraden in de bewaren en ik mijn getrommelde  edelsteentjes verzameling in te bewaren. De deksel ( of onderkant) was kapot gevallen maar de andere helft heb ik toch niet weg gegooid ( je weet immers maar nooit!)
Hij paste precies om de beschadigde voet van het windlicht heen


Eigenlijk kwam dat inhammetje wel goed uit want daar past precies het snoer doorheen.
Ik heb namelijk in beide windlichten een aangepast schilderij spotje ( of hoe noem je zoiets? Schilderij verlichtings armatuur ? ) in gehangen doormiddel van een verbogen paperclip ( superhandig die dingen!)


Ik heb alle snoeren in 1 stekkerdoos gestoken en kan met 1 druk op de knop mijn vensterbank gezellig verlichten



Het snoertje van het gave windlicht past precies in de voeg. De overbuurvrouw is heel blij met mijn gezellige lichtjes


In het midden heb ik een tulpenvaas met daarin een potje ( dit is een waxinelichthouder maar een jampot werkt ook) waarin ik een snoer met led lichtjes gepropt heb. Daaromheen wat glazen decoratie steentjes en daarboven wat kralenboompjes van de rommelmarkt en op het potje een elfje met vlindervleugels op een glazenbol uit de tijd dat ik nog zulke dingen kocht.
Ik heb alleen geen mogelijkheid om het snoertje onzichtbaar weg te werken.
Ik wordt echt vrolijk van al die kleurtjes :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten