zondag 10 november 2013

" overscheppen" en nog meer haarmascara

Een kort blogje deze keer. Na de huishoudelijk inhaalslag bleef er niet veel tijd over voor uitgebreide projecten. Ik heb wel zilveren haar mascara gemaakt met een halve oogschaduw. Achteraf ben ik blij dat ik hem niet helemaal gebruikt heb. Ik had er hoge verwachtingen van maar toen ik het in mijn haar smeerde zag je het niet zitten! Het was dezelfde kleur als mijn eigen haar! Ik ga er nu nog wat gllitter doorheen roeren, dat zal toch wel opvallen? De paarse haar mascara viel wel op. Dochterlief zag het in ieder geval wel... Ze zei, " heb jij nou paars in je haar??" En toen ik , " ja" zei keek ze op een ondoorgrondelijke manier naar me. Ik weet eigenlijk niet of ik wil weten wat er door haar hoofd ging......

Ik moet jullie even een verhaal vertellen dat ik ooit gelezen heb. Ik moest er erg om lachen toen ik het las. Een vrouw vertelde dat ze voor een uitstrijkje naar de dokter moest en zich van te voren even wilde opfrissen. Ze zag thuis een washandje over de rand van de wasbak liggen en heeft hem gebruikt om zich " van onderen" te wassen. Toen ze op de onderzoek bank lag zei de arts, " zo! Je hebt er nogal werk van gemaakt! " ze snapte er niets van tot later die avond toen haar dochter riep, " ma, waar is dat washandje gebleven?" Het bleek dat haar dochter er overtollige glitter haargel op gesmeerd had voor later gebruik. Je kunt wel raden waar die glitters terecht gekomen zijn ;-)

Ik zag tijdens het poetsen dat het potje met shea boter leeg was. Er stond nog een grote pot in huis maar het is geen handig formaat om in een badkamer kastje te zetten dus doe ik telkens wat over in een kleiner potje. Het is iets waarbij ik denk " iedereen weet hoe hij/zij dat moet doen maar er is ooit een tijd geweest dat ik het het ook met een lepel deed dus vertel ik het toch maar voor diegene die het niet weten.


Gebruik een mes! Het liefst eentje met een ronde bovenkant. Een mesje van een kinderbestek werkt het beste en een steakmes het slechtst

Men neme een grote klodder op het mes


Foto gemaakt met neus ;-)

En smeert het in het potje


Zo heb je het minste verlies. Toen ik het vroeger met een lepel deed bleef er heel veel achter in het holletje. Nu veeg ik het mes af aan mijn handen ( afhankelijk van wat ik in een potje wil doen ;-)) zo wordt alles benut en wordt er niets verspild!

P.s. Ik heb inmiddels zilveren glitter door mijn zilveren haarmascara heen gemengd maar dat gaat hem ook niet worden. Het was net of ik glitter roos ( voor mijn buitenlandse lezers ; glitter dandruff) in mijn haar heb. Daar komen vast opmerkingen over en dan bedoel ik geen complimentjes. Ik denk dat ik maar bij paars hou en misschien ook aquablauw. Ik zag een hele mooie glitteroogschauw in de winkel liggen. Misschien geef ik die mezelf wel als schoencadeau als de Sint volgende week aankomt! :-)

1 opmerking:

  1. Oh ;) (lig in een deuk van het lachen) om die vrouw bij de gynaecoloog met die glitters.....
    Dank je voor dat verhaal....en dat op een druilerige zondagmorgen ;)
    liefs en ondanks het weer fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen