zaterdag 9 november 2013

De onthulling van het kraamcadeau

Mijn huis is inmiddels een plakkerige zwijnenstal maar het cadeautje is af! 
Gisterenavond waren alle vlaggetjes af maar ze hingen nog nergens aan. Ik had diverse mogelijkheden bedacht.
a) ik zou op de bovenste twee hoeken van elk vlaggetje een lintje kunnen naaien en ze om een koord vast knopen maar 14 strikjes binnen een meter leek me een beetje rommelig en druk
b) ik zou bovenaan op elke hoek een houten kraal kunnen naaien ( ik heb ooit een zak vol van iemand gekregen) en er een koord doorheen kunnen rijgen en tussen de vlaggetjes ook nog kralen kunnen rijgen. Maar dan zou het wel een zware slinger worden en misschien niet mooi tegen een muur hangen.
Uiteindelijk besloot ik tot plan c de vlaggetjes aan een lint naaien wat ik had liggen dat precies de goede kleur had. Eerst had ik een luie oplossing bedacht. Ik zou alleen een steekje op de bovenhoeken maken maar dan hingen de vlaggetjes niet mooi plat. Uiteindelijk heb ik met rijgsteekjes heel de bovenlengte van de vlaggetjes vastgenaaid. Even ging het mis..... Ik was zo gefocust op de tussenruimte en of ze mooi hingen dat er dit gebeurde....


Even ter herinnering ze heet Tessa.....
De knoopjes onderaan zijn trouwens van een truitje die ik als 12- jarige droeg. Toen ik een jaar of 35 was heb ik hem in de zak van Max gestopt maar heb er eerst de knoopjes eraf geknipt. Nu kwamen ze goed van pas. Eerst had ik bedacht om belletjes aan de punten te hangen maar in mijn woonplaats verkopen ze ze niet en in volgende dorp hoogst waarschijnlijk ook niet.

Hier een foto van het lang verwachte eindresultaat!..................


Mocht je ooit zelf zo'n soort cadeau krijgen, wees of doe heel blij! Je weet nu hoeveel werk erin gaat! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten