dinsdag 10 december 2013

Andere bestemmingen

Onlangs heb ik in het kader van de energie bezuiniging radiatorfolie achter een aantal radiatoren geplaatst. In een ver verleden hebben we het wel eens meer gehad maar toen het één stoffige boel werd en de folie helemaal onder de raggen zat hebben we het weg gedaan. Vandaag de dag zou dat me niet meer gebeuren maar zou ik er een blogje aan gewijd hebben genaamd " extreem radiatorfolie reinigen"  of zoiets.
Die nieuwe radiatorfolie was bijna niet achter de radiatoren terecht gekomen....  Wat is dat lekker spul geworden! Soepel en glimmend! Het oude was van karton met een folielaagje erop maar tegenwoordig is het heel anders ( wat ik gekocht heb tenminste wel)
Hier een foto" in situ" 



Omdat ik geen zin had om het overtollige eraf te knippen heb ik de bovenkant omgevouwen.

Nou vraag je je misschien af waarom ik het bijna niet gebruikt heb, of misschien kun je het al raden ;-)
Ik had bedacht dat ik met de feestdagen bloempotten ermee zou kunnen bekleden maar ik heb amper bloempotten dus dat heb ik maar niet gedaan. Rond een kerstboom zou ook geweldig staan of anders een rechthoekig stukje als achtergrond voor een groepje sfeerlichtjes als een soort spiegel van antiek glas.
Vanavond vroeg ik me af of je er geen hals sieraad van zou kunnen maken... Zoiets als op onderstaande foto...
  Foto van het internet geplukt

Ik weet alleen niet of zoiets mooi plat zou liggen rond de hals. Je zou eigenlijk een patroontje ervoor moeten hebben.

Soms lijken dingen een goed idee maar blijkt het in de praktijk toch anders... Vorig jaar zag ik bij het K.ruitvat een leuke kerstslinger bestaande uit een aantal door elkaar gevlochten slierten. Toen dacht ik " als ik de slinger ontleed dan kan ik er kettingen van maken!"

Deze heb ik toen gemaakt


Misschien denk je," dat ziet er toch wel aardig uit? Niks mis mee!" ( of misschien denk je heel iets anders ;-)) het minpuntje is dat de punten van de sterren enorm in je huid prikken. Het is dus iets om met een coltrui te dragen anders loop je kans er ontzettend chagerijnig van te worden!
Van de andere sliert maakte ik deze ketting


Daar bladdert de verf nu vanaf, hij is ook vrij kwetsbaar , of oogt misschien alleen zo. Ik moet bekennen dat ik er niet heel hard aan getrokken  heb.

Op het internet ben ik ook dingen tegen gekomen die me wel aardig leken


Deze ketting is gemaakt van plastic bekertjes (niet door mij) Hier heb ik hem vandaan 
http://dollarstorecrafts.com/2010/09/make-recycled-plastic-cup-jewelry/

Van oude CD tjes kun je ook mooie sieraden maken heb ik gezien



Hier de beschrijving
http://howtoreuseitcreatively.com/how-to-upcycle-everything/reuse-cd-necklace/

Hier nog wat

Hier vandaan

http://www.craftster.org/forum/index.php?topic=390005.0#axzz2n6EMjNyg 

Ik heb me hier nog niet aan gewaagd. Hier komen ovens, magnetrons, en toxische dampen aan te pas als ik het zo lees dus ik durf het nog noet al te best.

CD's heb ik liggen en ik heb ook al een stel van deze plastic flesjes gespaard voor misschien ooit...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten