dinsdag 3 december 2013

Handige en minder handige zaken

Deze keer een soort " opvul" blogje....
Ik wil even reclame maken voor dit hele handige krukje..



Deze komt van het K.ruitvat ( een tijdje terug al) maar ik zag ze laatst ook in een andere folder staan. Hij kan snel heel plat opgevouwen worden dus makkelijk in het kleinste kiertje op te bergen en uitvouwen gaat ook als een tierelier.ik denk wel dat er een maximum aan gewicht is die hij kan dragen dus eerst de verpakking lezen als je aan de zware kant bent.
Voorheen pakte ik een eetkamerstoel erbij als ik ergens niet bij kon maar onze stoelen zijn handgemaakte antieke stoeltjes ( lees scheef, gammel en wiebelig ;-)) dus het is altijd spelen met je leven om daar op te gaan staan. Ik heb regelmatig hartelijk gelachen als een niets vermoedende gast de stoel bij de rugleunig pakte en hij die, samen met een paar losse spijtjes in zijn handen hield. Een paar jaar terug heb ik de spijltjes en leuning vastgelijmd dus die pret is voorbiij.

Laatst dacht ik een goed idee te hebben om mijn overvolle bloempot met hyacint water te geven.


Ik goot er water in .....

 
Na 5 minuten.....


Na 20 minuten....


Geen snelle oplossing dus..... Achteraf bedacht ik dat je in die catalogi wel eens van die " prik" dingen ziet die je in je planten kunt steken als je geen betrouwbare buurvrouw hebt om ze water te geven tijdens vakanties dus allicht dat het geen snelle methode is. Dit wordt dus een tip voor als je een weekje weggaat....

Een tijdje terug heb ik een blogje geschreven over het maken van een soort trechtertje.
Hier de foto 


Het werkte wel maar ergens diep in mijn geheugen wist ik dat ik ergens iets had met een bredere opening ( en dan bedoel ik niet de trechter die ik hierboven gebruikt heb voor de hyacint ;-)
Opeens wist ik het! Toen we 13 jaar geleden onze nieuwe keuken kregen inclusief vaatwasser werd er een soort trechter bijgeleverd om zout bij te vullen. Tegenwoordig gebruik ik tabletten maar ik had de trechter bewaard ( natuurlijk ;-))


Hij paste precies en je kunt zelfs onderaan zien tot hoever je fles al gevuld is! Wel even vasthouden als je er iets inschenkt. Eergisteren ging het mis toen ik dat niet deed en mijn soep op de aanracht belandde. Niet erg handig dus........

1 opmerking:

  1. Lol, die foto's van het water geven, wel handig als je idd even weg bent, leuk dat je het geprobeerd hebt!

    BeantwoordenVerwijderen