zondag 1 december 2013

Winterversieringen

1 december is de start van de meteorologische winter en ik ben er qua styling klaar voor! :-) meestal begin ik 1 december maar dat valt nu op zondag dus dan houden we hier zondagsrust ( ik pas me aan..... min of meer ;-)) Zaterdag wilde ik ideetjes opdoen bij de winterfair in het volgende dorp en alle woonwinkeltjes van binnen bekijken en vrijdag ging ik met dochterlief Sinterklaas inkopen doen. Als jullie dit lezen is dit dus al oud nieuws....
's morgens zag het er zo uit

 
Tot een jaar of drie geleden veranderde ik weinig aan het voorraam. Ik deed alleen in het midden een vaas met kerstballen met een strengetje lichtjes er doorheen maar toen kreeg ik van mijn vader een miniatuur model van het stadhuis van Gouda met verlichting erin ( zonder dat ik erom gevraagd had). Hij heeft er ook eentje voor mijn broer gekocht geloof ik. Ik ben in Gouda geboren en mijn ouders en grootouders ook en die zijn ook in dat stadhuis getrouwd..... Toen was het hek een beetje van de dam.
Ik geloof dat ik een beetje last heb van OCD light. Ik vind het niet erg dat ik amper deurkrukken heb of dat de afvoer in de douchecel bijeen gehouden wordt door zwart plakband maar mijn " styling" moet wel kloppen en de kleuren van mijn kleding ook en mijn sieraden etc. Als kind wilde ik graag etaleuse worden. Het zit vast in de genen..
Nadat het stadhuis van Gouda een kerstperiode lang het evenwicht in mijn vensterbank verstoord heeft heb ik het stadhuis van Middelburg erbij gekocht voor de andere kant. Daarna wilde ik een sneeuw thema maken en heb ik decoratiestof gekocht om gordijntjes te maken.


Ze staan leuk ( vind ik) maar ik vond het niet leuk om ze te maken. Alles zat onder de glitter en de stof gleed weg onder de naaimachine. Ik heb een doorzichtige draaistang van een oude luxaflex gebruikt om door een tunneltje aan de onderkant te schuiven voor extra verzwaring? 
Als ik ze niet gebruik bewaar ik ze losjes opgerold in een kerstballen koker tegen het kreuken


Voor het middelste raam heb ik witgeverfde houten sneeuwvlokjes op perspex plaatjes geplakt. Die plaatjes heb ik in een ver verleden als plankjes opgehangen om mijn edelstenen verzameling op te zetten.( maar als je niet uitkeek kiepten ze en viel alles op de grond)


Hier het eindresultaat


Ik heb ook nog losse vlokken voor het middelste raam gehangen.
In het midden staat een pot met sneeuwpop

De pot is een vaas op een omgekeerd glazen bakje waar ooit een bloemstukje ingezeten heeft als voet. Het zit een beetje aan elkaar vast met dubbelzijdig plakband
Daarin zet ik een glazen pot onderste boven waar ik LED lichtjes inprop


De quinoa die erin zat heb ik in een andere pot gedaan


Daarna vul ik het bij met nepsneeuw.

Zo ziet het in het donker uit


Mijn herfstkrans op tafel heb ik vervangen door dit


Een bakje uit het schuurtje van mijn vader, wat sfeerlichtjes en een olielampje gemaakt van een parfumflesje ( een van mijn eerste blogs)

Zo ziet het er in het donker uit


Manlief zei," is het niet wat vroeg voor kerstversiering?"  Maar het is geen kerstversiering...geen kerstman te bekennen! ;-)

Mocht je zoiets zelf willen doen, pas op met knikkers/siersteentjes en kleine kinderen. Dat is geen goede combinatie.

2 opmerkingen:

  1. Wat sfeervol je raamversiering.Je maakt de kriebel om ook bezig te gaan wakker.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik laat het zo tot 1 maart ( de meteologische lente) OF het moet echt schitterend weer worden

      Verwijderen