maandag 16 december 2013

Plumeau reparatie

Heel lang geleden werd er reclame gemaakt voor wonderlijke "magnetische" plumeaus met stelen van verschillende lengtes. Het stof zou zo vanaf plankjes op de plumeaus springen en schoonmaken zou een fluitje van een cent worden. Heel lang geleden heb ik een serje voor mijn verjaardag gevraagd ( ik kon waarschijnlijk niets anders verzinnen en manlief drong er ook op aan want die gelooft zulke reclames)
De langste heb ik regelmatig gebruikt. De stof sprong er niet op maar hij was wel handig om langs het plafond te gaan en onder het bed te stoffen. Heel lang geleden is hij kapot gegaan maar we hebben de delen aan elkaar geplakt met hetzelfde zwarte plakband waarmee alles hier in huis aan elkaar geplakt is.
Zaterdag  werd ik chagerijnig van het zonnetje. Als 's winters de zon schijnt moet ik eigenlijk heel de dag naar buiten en bij zons ondergang pas weer naar binnen gaan want door dat laagstaande zonnetje zie ik overal stof, raggen en vuil....
Ik ben toen gaan stofzuigen en met de plumeau onder het bed gaan stoffen. Het zwarte plakband hield het niet en hij brak.


Hij was niet meer met plakband te herstellen...hoe zou ik hem kunnen repareren? Een houten latje misschien? Een latje van die lengte zou makkelijk kunnen breken... Toen kreeg ik een idee!!!
Omdat ik vorige zomer onze voordeur tochtvrij gemaakt heb hoefde er geen " gordijn" meer voor te hangen en had een stukje aluminium buis over dat als roedje gediend had.
Ik wilde het ronde oogje aan het uiteinde eraf knippen met een tangetje maar ik had niet genoeg kracht.

 Daarom besloot ik het maar plat te knijpen

Ik heb het kapotte plastic er allemaal afgehaald. Dat kon ik er afschuiven doordat het oogje nu plat was


De bedoeling was om dit metaaldraad in de aluminium buis te schuiven en er dan zwart plakband omheen te wikkelen om alles bij elkaar te houden maar ik kreeg het draad zo moeilijk in de buis dat dat helemaal niet nodig was. Het zat al klem! 
Hij is nu extra lang en ik kan het trappengat stoffen zonder in spagaat boven het trappengat te hoeven hangen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten