zaterdag 28 december 2013

Mijmeringen over dubbelgangers

Geen blog met " tips" deze keer....volgende keer krijgen jullie weer een " publicatie" waar een naaimachine en een ( mogelijk) bruikbare tip in voorkomt maar deze keer wil ik even vertellen wat ik in onze supermarkt mee maakte eerder op de dag.....Ik stond af te rekenen bij de kassa toen er een vrouw naar me toe kwam die ik van gezicht ken. Ik heb wel eens wat bij haar kraampje op een rommelmarkt gekocht,( hoe kan het anders ;-)) En ik zie haar ook op elke rommelmarkt die ik bezoek rondlopen. Ik heb haar wel eens gevraagd of ze spullen koopt en dan weer op haar eigen kraampje weer verkoopt maar dat was niet zo,Ze verandert dus regelmatig de spullen in haar interieur ( ik dwaal weer af......)
Ze vroeg of wij pas in Parijs geweest waren want zij hadden me daar gezien!  Voor alle duidelijkheid, ik ben nog nooit van mijn leven in Parijs geweest! Wel 1 keer bijna, ik zou met mijn ouders met een busreis daarheen gaan maar de bus kwam nooit opdagen.
Ze zei dat ze wel drie keer zijn gaan kijken en me aangestaard hebben maar dat ik geen blijk van herkenning gaf en dat ze daarom gingen twijfelen. Ik vroeg of die vrouw hetzelfde haar had etc en die vrouw zei dat ze er precies zo uit zag als ik! Dat is toch wonderlijk! Het houdt me heel de dag al bezig. Is ze 45 of 62 ? Of net zo oud als ik En is ze dezelfde dubbelganger van mij als mijn toenmalige yogajuf in de B.ijenkorf zag lopen dertig jaar geleden. Toen vroeg mijn yogajuf namelijk sinds wanneer ik in de B.ijenkorf werkte terwijl ik dat nooit gedaan heb. Elke keer als ik er na die tijd kwam keek ik rond of ik haar zag maar ik heb haar nooit gezien. Ik had toen heel lang haar en ik vraag me af of mijn dubbelganger in de loop der tijd ook haar kapsel veranderd heeft. Misschien lijkt die dubbelganger van toen inmiddels niet eens meer op mij!
Manlief kreeg een rilling toen hij hoorde dat er nog iemand als ik rondliep, hij moest er niet aan denken zei hij ( hopelijk was het een grapje).... Over manlief gesproken. Vorige eeuw toen wij nog niet getrouwd waren zag ik hem een keer zitten aan de bar van een cafe waar we regelmatig kwamen. Ik wilde naar binnen gaan om hem te verassen en stond al met de deurklink in mijn hand toen ik zijn schoenen eens beter bekeek...ze waren bruin en manlief had geen bruine schoenen! Hij was het niet! Toen ik later de eigenaren zag hadden we het er over. Die zeiden dat ze ook dachten dat het vriendlief was maar deze man had blauwe ogen en die " van mij" bruine! Ik blij dat ik niet naar binnen gegaan ben en hem een zoen gegeven heb!
Ik heb natuurlijk zitten googlen en kwam onderstaande site tegen. Daar staan een aanal dubbelgangers op die elkaar ontmoet hebben 

http://www.meisjesindemedia.nl/dubbelgangers/

Het lijkt me zeer sterk dat ik ooit mijn dubbelganger(s) tegen zal komen aangezien ik zelden buiten een straal van 15km van mijn huis kom maar wie weet, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

2 opmerkingen:

  1. ik kreeg een keer bijna ruzie met een meisje in een kroeg tijdens een avondje stappen, ze kwam naar me toe en zei hallo en begon een heel gesprek over een aantal mensen die ik absoluut niet kende en haar kende ik ook niet, toen ik dat zei werd ze boos en zei ,waarom wil je me niet meer kennen? toen ik uitlegde dat ik haar echt niet kende en zij me verwarde met iemand anders , begon ze een heel verhaal over het feit dat we toch samen op school gezeten hadden in Zwolle, huh, toen ik op school zat woonde ik nog helemaal niet in Zwolle, sterker nog toen had ik nog niet eens van Zwolle gehoord, bovendien was ze ook nog eens veel jonger dan ik dus hadden we sowieso niet samen op school gezeten kunnen hebben, pas toen ik haar mijn paspoort liet zien wou ze echt geloven dat ik niet degene was die zij dacht dat ik was.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wauw! Misschien zie jij er wel jonger uit dan je bent. Zoals ik al zei, het is niet gezegd dat mijn dubbelganger even oud is als ik ben.Jammer dat je haar naam niet weet. Dan had je kunnen kijken of ze op facebook zat of te googlen is.

      Verwijderen