maandag 9 december 2013

Kerstdecoraties

Ondanks dat ik niet veel koop aan kerstversieringen  ( ik ben al helemaal voorzien) vind ik het toch wel erg leuk om in de folders te kijken en in winkels bij de decoraties Vooral de kleine winkeltjes.
Woensdagmorgen heb ik een rondje winkels gedaan gewapend met I.pod om stiekem foto's te nemen. Ik voelde met net een soort spion terwijl ik niet eens weet of wat ik aan het doen was illegaal is.
Af en toe kwam ik wel wonderlijke dingen tegen waaronder dit


Nee, deze foto heb ik niet in scene gezet in mijn schuurtje.  Al zou dat heel goed gekund hebben want ik heb alle benodigdheden in huis, zelfs de roestige springvorm. Ze vroegen er € 3,50 voor! :-o
In die winkel hingen er ook nog roestig ronde  dingen in de kerstboom. Ik dorst niet te vragen wat het waren uit vrees dat ze zou denken dat ik er echt belangstelling voor had.

Onderstaande decoratie is makkelijk na te maken


Wat stukjes vilt, siergaren en een paar lovertjes. Daar hoeft geen vijfjarig kind in Azie bij aan de pas te komen

Dit zag ik ook staan


Ik plaats deze foto niet omdat ik dit zo geweldig vind maar omdat je makkelijk zoiets na kunt maken en het geld wat ze ervoor vragen in je zak kunt houden. 
Hieronder mijn versie


Een fles, een oude sok en een stuk touw ( dit stukje touw is trouwens authentiek vintage en niet kunstmatig verouderd)  
Bovenstaande foto is niet serieus bedoeld maar als je het leuk vindt en een mooiere sok heb, eentje met een Noors patroon erin gebreid of een leuke breisteek dan zou je zoiets heel makkelijk zelf kunnen creëren.

In de folders zag ik de onderstaande dingen


Ook heel makkelijk te maken met vilt en kralen en touw

En deze


Al zal het niet meevallen om de vorm zo strak te krijgen denk ik. Misschien met een metalen koekjesvorm met een scherpe rand + plankje hout er boven op ( en eronder ter bescherming van je ondergrond) en een hamer. Ik weet niet of je koekjesvorm het zal overleven ( en of het überhaupt zal werken)...

Hier nog een

Stukjes oude kerstkaart, karton of balsahout, touw, lint of koord

En als laatste deze


En deze


Een jaar of twee geleden kwam ik iets soortgelijks tegen in een versierde blokhut bij een doe het zelf zaak  hier in de buurt. Die blokhut was zo leuk ingericht met nephaard, sfeerlicht en mooie muziek dat ik me helemaal liet meeslepen en mezelf daar zag wonen
Ik heb me toen wat versieringen helemaal ingeprent en thuis nagemaakt.
Dit was het resultaat




In een folder zag ik een opberg"zak" voor kerstballen. Hij is opvouwbaar!


Wat heb je daar nou aan? 11 maanden van het jaar zit er wat in en maximaal 4 weken niet ! Bovendien moet je er niets zwaars bovenop zetten want anders raken je ballen geplet! 
Dan ben je beter hiermee

 Stevig, degelijk en stapelbaar..


Het idiootste wat ik tegen kwam op mijn tochtje was dit


Stickers om onder je schoenen te plakken! ( heeft weinig zin  bij schoenen zonder hogehakken ;-)) mijn oog werd er naartoe getrokken vanwege de bling bling maar ik had er geen moeite mee om het te laten hangen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten