vrijdag 20 december 2013

Boodschappentas reparatie

Ik draag niet altijd mijn anti zwerfafval rugtasje. Als ik boodschappen haal met de auto of in eigen woonplaats gebruik ik deze

Excuses voor de slechte foto, dat krijg je met de donkere dagen voor kerst

Ik kan hem over mijn schouder hangen en er kan heel veel in en hij is heel sterk. Ik heb hem al jaren en hij raakt inmiddels een beetje versleten.
Dit zie je als het zonlicht erdoorheen schijnt


Ondanks dat vertoont hij nog geen tekenen van scheuren en eerlijk gezegd ben ik bang dat ik niet meer zo'n fijne tas ergens kan vinden. Meestal zie je van die " big shoppers" maar die kun je niet aan je schouder hangen. 
Ik ben ervan overtuigd dat de botten van mijn rechter schouder hierdoor sterker zijn dan de linkerkant. Ik bedacht dat als ik ooit over vijfhonderd jaar door een forensische antropoloog opgegraven wordt hij/zij zal zeggen, " deze vrouw droeg zware boodschappentassen over haar rechter schouder." O nee, dat is waar ook, je wordt tegenwoordig al na twintig jaar opgegraven en in een massagraf gegooid, jammer....

Ik dwaal af.....de tas voldoet nog prima maar soms schaam ik me... Als ik namelijk bij de bakker mijn tas open houd zodat de verkoopster mijn drie broden erin kan doen ziet ze dit..

op de bodem liggen...
Zoals jullie misschien kunnen zien heb ik het al eens " hersteld" met zwart plakband.
Nu was het tijd voor drastische renovatie
Ik heb wat karton opgezocht en de maat van het bodemplaatje erop getekend x2


Daarna heb ik het uitgesneden met een stanly mes( doe dit alleen als er wat onder ligt!)


Ik had beter een stuk karton zonder " vouwbare delen"  kunnen nemen. Ik had gedacht dat ik het zou kunnen ondervangen door dit te doen 


Maar dat was niet zo. 
Ik verwacht niet dat het een gigantisch probeem zal geven gezien de staat van het bodemplaatje wat er nu in zit

Ik heb de twee lagen op elkaar geplakt en mijn resten van het kapot gewaaide vinyl tafelkleedje gepakt


Daarna heb ik het karton eromheen geniet met mijn handige niet apparaat 




Daarna heb ik hem weer in de tas gelegd. Ik kan er weer even tegen en hoef niet meer bang te zijn voor verpulverde stukjes die aan mijn portemonnee blijven hangen! 

1 opmerking:

  1. Misschien is het een idee, om je volgende tas op de naaimachine te maken. Jij bent zo handig, dat lukt je vast.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen