zondag 8 december 2013

Glitter col

Pas geleden heb ik een paar collen laten zien die ik gebreid heb. Ik zocht ook nog pluizig garen met zilverdraad erin en " grapte" aan het eind dat ik dit....


 Zou kunnen gebruiken

Het bleef maar door mijn hoofd spoken... zou het kunnen? .....
Zaterdag besloot ik weer een col te breien, deze keer een grijze. Toen ik de wol opzocht bleek dat ik eerst bij mezelf had moeten gaan winkelen, ik had nog grijze pluizige wol ( al was het wel een andere tint )


Toen dacht ik, " ik doe het gewoon!" 

Mijn haar wordt flink grijs. Ik heb het jaren lang geverfd en besloot te stoppen als ik vijftig werd ( ik bedenk net dat als mensen vijftig tinten grijs googlen ze hier terecht zullen komen! Wat een teleurstelling!  :-)) 
Uiteindelijk ben ik op mijn acht en veertigste gestopt, ik was het ineens zat. Net nadat ik twee pakken verf voor de prijs van één gekocht had...."wat heeft dit met een grijze glittercol ?" te maken denken jullie nu misschien.... nou, rond de tijd van de uitgroei ( wat niet heel erg was omdat ik nog grijs " light" was) ondekte ik deze site  http://goinggraylookinggreat.com  ze zitten nu alleen nog op facebook maar ik heb er veel inspiratie en steun gevonden. " Grijs" haar of zoals zij het noemen, zilver, ijswit, antraciet, etc. Hoeft niet te betekenen dat je oud en dor en afgeschreven bent. De foto's bewijzen het! De vrouw van de website zei dat je wel " licht" in je gezicht moet brengen door reflecterende stoffen en wat is er nou meer reflecterend dan een zilveren kerstboomslinger!?

Die van mij was al flink aftands ( zoals alles in huis ;-))


Nadat ik een paar toertjes grijs gebreid had ben ik de slinger gedurende 1 toer mee gaan breien


Daarna breide ik weer een paar toeren met alleen garen en dat herhaalde ik een paar keer


Omdat ik " maar wat gedaan had " was het colletje te kort. Ik wilde er niet zo uit gaan zien...

Afbeelding van google niet van een exotische vakantie

Dus besloot ik wat steken op een naald te zetten en er nog overdwars zonder glitter wat aan te breien

Foto gemaakt met neus

Ik heb aan weerskanten 8 steken opgehaald en een paar toertjes gebreid

Hier het eindresultaat...


Voorkant

 Verlengstukje aan de achterkant

Ik verwacht dat ik er met de kerst stralend uit zal zien dankzij het reflecterende zilver

Dus heb je een mottige slinger? Verwerk hem in een col en straal! :-D

1 opmerking:

  1. Wat een heerlijke tips geef je toch altijd. Ik zelf houd het liever bij het maken van sieraden maar leuk om te zien waar jij allemaal je sieraden van maakt!

    BeantwoordenVerwijderen