zaterdag 28 december 2013

Chinees invriezen

En dan bedoel ik de gerechten hè...ik ben niet stiekem een seriemoordenaar die het op Aziaten voorzien heeft ( dat jullie dat maar weten)....
Eerste kerstdag hebben we Chinees gehaald. Als dat iets is dat je voor het laatst op 25 december 2010 om 16.30  gehaald hebt dan is dat wel een bijzonder gerecht voor de feestdagen. Manlief  bewaart de briefjes met bestellingen en kassabonnen dus als  er ooit een Chinees verdwijnt en de politie me komt ondervragen dan ligt mijn alibi klaar ;-)



Er was natuurlijk veel te veel besteld en zelfs na de tweede en derde kerstdag Chinees gegeten te hebben waren er nog volle bakken over.
Terwijl ik op mijn werk was vrijdag heeft manlief de resten ingevroren. Omdat ik daar niet bij was heb ik geen foto reportage gemaakt en zal ik het moeten beschrijven.

Hij heeft een stukje karton geknipt uit een verpakkingsdoos van maaltijdzakjes kattenvoer ( aangezien onze laatste kat op haar laatste benen loopt zijn we overgestapt van euroshopper naar Whiskas om haar gedurende de laatste maanden van haar 18-jarig leven te verwennen) Daarna heeft hij het karton omwikkeld met vershoudfolie ( hij is daar een fan van, ik heb er altijd ruzie mee en gebruik het nooit) en daarna heeft hij het tussen het voedsel geschoven en zo verschillende compartementen gemaakt. Zo kan hij het deel voor deel uit het bakje halen zonder dat er een zaag aan te pas moet komen. 1 bak ontdooien is veel te veel aangezien ik er niets van eet. Voor vegetariers is er bar weinig bij een Chinees te halen. Aan witte rijst vind ik helemaal niets en Gado Gado vind ik ook niet heel bijzonder dus ik heb mijn eigen gerecht gemaakt met prei, uien, champignons, geroosterde zonnebloem-, pompoenpitten sesamzaadjes, cashewnoten, gember op siroop en eiermie gemaakt en het was een echte smaaksensatie! :-)

Zelf zou ik die schotjes iets anders gemaakt hebben...ik zou een stukje deksel van een lege chineesbak er tussen geschoven hebben. Stevig en dun.

Hier een foto van het resultaat


Het lukte me niet om de deksel eraf te krijgen zonder er stukken af te breken en aangezien ik geen ruzie wil omdat ik zijn zorgevuldig ingepakte en gestickerde zakjes opengemaakt heb doe ik het maar zo.
Ik heb geen idee of deze tip werkt, we doen dit zo voor het eerst en aangezien na dagen chinees achter elkaar, gegeten te hebben de animo om het te eten wat gezakt is zal het even duren voordat we weten of het werkt of niet...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten