zondag 22 december 2013

Nog meer kerstdecoratie

Sorry hoor, dit wordt echt mijn laatste kerstdecoratieblog van 2013!  Ik kan er niets aan doen maar ik hou van deze tijd van het jaar. Ik kan dan heerlijk op de bank zitten en genietend van alle lichtjes en kaarsjes rond me heen kijken....

Ik heb wat besjes toegevoegd aan mijn salontafel decoratie


Misschien zien jullie plastic nepsneeuw maar als ik hier naar kijk zie ik knisperende vers gevallen sneeuw en arrensleeën. Pure nostalgie naar een tijd die ik niet meegemaakt heb en waarschijnlijk nooit bestaan heeft. Ik vraag me af of mensen over 100-150 jaar nostalische gevoelens zullen hebben over 2013. Het lijkt me niet tenzij we dan allemaal terug geworpen zijn naar een soort tweede stenen tijdperk door een of andere energie crisis of economische meltdown....

De foto heb ik gemaakt toen ik de besjes net geplukt had, ze worden inmiddels wat rimpelig.... Tijd voor een experiment! ..
Ik meende me te herinneren dat als wij wat rimpelige oude groente hadden, manlief het een tijdje in koud water legde en dat het daarvan opknapte maar toen ik net aan manlief vroeg welke groentes precies ontkende hij ooit zoiets gezegd te hebben laat staan uitgevoerd te hebben!
Ik had inmiddels mijn experiment al uitgevoerd dus ik ga het toch vertellen
Ik heb er 3 besjes uitgehaald


En een paar uur in een bakje water gelegd.....

Ze zijn er niet echt van opgeknapt. Je kunt beter nieuwe gaan plukken...

Toen ik van de week naar de bakker ging liep ik langs een huis met hele leuke winterse judaspenning voor het raam. " Dat is wat voor mijn blog!" dacht ik toen. Het zag er uit alsof er een sprinkeling van ijs en sneeuw op zat. En het glinsterde prachtig in het licht.

Ik heb een takje judaspenning gepakt en wat nep sneeuw en wat van de met water aangelengde witte lijm wat ik voor dat " prachtige " sfeerlichtje gebruikt heb


Ik heb de judaspenning met de verdunde lijm ingesmeerd

En de " sneeuw" er overheen gesprenkeld


En toen zag het er niet  zo uit als bij dat huis


Dat glinsterde veel meer. Ik denk dat ze witte glitter gebruikt hebben of anders een mengsel van witte glitter en nepsneeuw. Het takje ligt nu in de pedaalemmer. De takjes die ik zag zouden erg leuk staan in een kerststukje of kerstkrans

Wij hebben een kamer en suite. Ik zit meestal voor en manlief achter ( misschien dat het daarom al bijna 32 jaar goed gaat ;-) , nee hoor grapje) Bij mij voor is het helemaal versierd en ik heb lichtjes en kaarsjes en manlief zit achter in het donker met de kerskaarten. Hij klaagde dat het bij hem niet " kersterig" was....Toen kreeg ik een idee! Ik heb de viskom gepakt die manlief van de vuilnisbak gered heeft toen een buurvrouw hem weg wilde gooien en daar wat slingers in gedaan en een snoertje gekleurde lichtjes ( die ik te kitscherig vind om voor te hangen)
Hier het resultaat


Wil je een mooiere versie maken dan kun je witte lichtjes en andere spullen erin stoppen. Er valt vast wat van te maken.
Manlief was er blij mee :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten