maandag 30 december 2013

Poetsdrift

Ik heb afgelopen dag nuttig besteed. Onlangs schreef ik dat ik depri ( light) werd van het laagstaande zonnetje dat alles onthult. Eerst denk je, " alles is aardig op orde! " en dan schijnt de zon en schrik je je lam! " ik tenminste wel...
Ik ga zo het hoekje laten zien waar ik zo van schrok. Het is in de kamer waarvan de vloer, plafond, muren, plinten en raam moeten worden vervangen. Er valt op dit moment dus niet veel eer aan te behalen..Misschien dat we het doen als ooit het huis van mijn vader verkocht wordt. De reserves die we nu hebben houden we achter de hand voor de  belastingdienst. Die schijnen te denken dat we vermogend zijn ( alsof een leeg huis wat oplevert) maar ik ga niet klagen. Ik woon niet in Syrie dus ik heb niks te klagen... 
Hier komen de foto's .... Kijk en huiver......


Op bovenstaande foto zie je slakken sporen op de plinten waarin stof is blijven plakken. Misschien vraag je je af waarom er een opgerold vloerkleedje ligt... Dat is een mega tochtrol...er zit namelijk een flinke kier. We vermoeden dat daar de slakken door naar binnen komen...


Hier zie je " om het hoekje". Aan de linkerkant zit een plastic zak in de kier gepropt, rechts zit niks. De plint rot weg.


Hier een overzichtsfoto..
Ik heb de mega tochtrol gestofzuigd en even op de radiator gelegd en de plint gesopt en ook de vloer. Ook de mandjes heb ik met de stofzuiger bewerkt.
Hier het eindresultaat


Ik zou niet eens een minimalistisch interieur kunnen hebben al zou ik willen, er zou veel te veel aan het licht komen wat niet door de beugel kon! 
Ik wil nog even een van de laaste eieren laten zien die onze kip gelegd heeft


De grote is een M ei uit de winkel. En het kleintje is van onze kip. Die is inmiddels al jaren dood. Manlief zei, " als kippen zulke eieren gaan leggen gaan ze bijna dood" nou deze kip heeft zeker nog een jaar of vier geleefd. We weten het niet precies meer maar we denken dat ze een jaar of achttien geworden is. De laaste jaren hebben we haar eieren niet opgegeten. Het ei ligt in het kleine vitrine kastje bij mijn andere  " schatten" op het tafeltje.
Ik heb ook onder de kasten schoongemaakt. Eerst met mijn herstelde plumeau


 En daarna met een spons aan een lat


Ik had het net zo goed niet kunnen doen, ik had helemaal geen eer van mijn werk!


Hier de na foto. Wil je hier plezier aan beleven dan moet het toch stukken zwarter zijn!

Ik heb alle plinten van de benedenverdieping afgenomen . Eigenlijk viel het best wel mee of zou dat komen omdat het zonnetje niet scheen?
Ook heb ik het badkamerkastje schoongemaakt en gereorganiseerd. Het is nu een genot om er in de kijken en dat heb ik vandaag al diverse keren gedaan, gewoon voor de lol ! ;-)
Ik ben nog niet kllaar. Ik wil ook in de keuken in de weer.
Ik heb een vraag aan jullie...hoe maken jullie achter het carrousel schoon? Ik zie het stof liggen maar kan er niet bij zonder heel het ding uitelkaar te halen ( wat ik niet kan en weer in elkaar zetten gaat helemaal niks worden!)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten