maandag 2 december 2013

Collen liefde

Ik ben helemaal op de collentoer de laatste dagen. Ik heb ontdekt dat je met een lekkere warme col je T-shirten met lage hals ( ik heb de indruk dat ze alleen nog maar met lage hals te krijgen zijn tegenwoordig) ) samen met een vestje kan blijven dragen zonder dat je kou hoeft te lijden. De grote dikke vormloze truien kan ik dus bewaren voor als het echt koud wordt...
Ik ben begonnen met een roze sjaal die ik een keer gebreid heb uit te halen en er een col van te breien.


Achteraf  was ik veel sneller klaar geweest als ik die sjaal gedeeltelijk uitgehaald had en daarna afgehecht had maar ik had zo lang niet gebreid dat mijn hersenen niet meer in de brei stand stonden.
Dit is Fluffy garen van Z.eeman. Dat is heerlijk spul, lekker warm  en kost maar €0,99 per bol en niet onbelangrijk het is heerlijk zacht en kriebelt niet. Als ik kriebel" wol" op mijn blote huid voel dan ben  ik gegarandeerd  binnen 10 minuten sjagrerijnig en kribbig. Wonderlijk hoe zoiets onbenulligs je humeur kan veranderen! 
Afgelopen vrijdag ben ik naar Z.eeman geweest om ook andere kleuren te kopen maar ze hadden alleen grijs ( heb ik gekocht) en zwart en wit maar dat  staat me niet als lente type.
Toen ik mijn bolletje afrekende en naar buiten liep rende de kassiere me achterna..." Mevrouw! mevrouw!" Riep ze.........ik had het winkelmandje nog aan mijn arm hangen..... Ik geneerde me toch wel een beetje en was tegelijkertijd ongerust. Mijn moeder is overleden aan de zieke van Alheimer en is maar 70 jaar oud geworden... Zou dit het eerste teken zijn vroeg ik mezelf af. Ik was zo bezig met waar ik daarna naar toe zou gaan dat ik geen seconde meer aan dat mandje gedacht heb!

Hieromder een foto van o.a. het grijze bolletje


Ik zocht eigenlijk naar een bolletje met zilver erin maar dat ben ik niet tegen gekomen. Wel de bovenstaande goud met zwarte a € 1,29 per bol bij de W.ibra. Ze hadden hem ook in het zwart met glitterzwart ( ik weet niet  goed hoe ik het anders moet omschrijven) die was ook mooi maar staat me niet dus die heb ik laten liggen. Ik ben niet dol op de zwart met goudkleur maar wist zeker dat ik spijt zou krijgen als ik het niet kocht en ik weet dat ik kledingstukken heb waar het bijpast.
Begin van de week heb ik een col gebreid van K.atia ninnette. Ook heel pluizig en zacht, alleen niet soepel. Eigenlijk meer geschikt voor een badmat of als je het strak breit een kogelvrij vest dan een soepel col...


Ik heb nog even op de wikkel gekeken of er angora wol inzat zo heerlijk zacht is hij maar hij is puur synthetisch dus mijn geweten blijft zuiver.

Ik heb ook nog een bolletje S.cheepjes  Butterfly gekocht. Daar wilde ik een sjaaltje van breien maar het wordt meer een kraagje. Ik vond de kleur prachtig



Ik heb nog een paarse veloers tuniek waar mijn thermoshirt bovenuit komt en met deze sjaal om mijn nek gedrapeerd en vast gezet met een mooie broche kan ide tuniek uit de " opslag" gehaald- en gedragen worden.

Ik heb de zoektocht naar fluffywol met zilver nog niet opgegeven. Het lastig als je inventief bent, je gaat overal mogelijkheden in zien....ik vroeg me af of hier geen col van te breien valt


Samen met deze oorbellen


Zou ik helemaal kerstklaar zijn ;-)

1 opmerking:

  1. Leuke blog, heb zitten lachen. Kogelvrij vest, hoe verzin je het.
    Groetjes, Turf.

    BeantwoordenVerwijderen