dinsdag 24 december 2013

Eenvoudig borduren

Soms is het leuk om een cadeau van textiel wat te personaliseren. Zo laat je zien ( hoop ik) dat je er moeite  voor gedaan hebt en niet alleen maar snel iets in een winkel gekocht hebt voor iemand.

Ik heb vorig jaar een kruikzak van naam voorzien


Men doet dit als volgt....
Neem een eenvoudige afbeelding of tekst ( ik heb deze naam in word gemaakt en toen uitgeprint)

Daarna legt men de de afbeelding/ tekst op de juiste plaats op de stof en speldt het vast


Naai daarna met garen in stiksteekjes over de lijn(en) door het papier en de stof heen


Niet zo heel netjes gedaan maar het gaat om het idee

Daarna scheurt men voorzichtig het papier weg. Misschien dat er een pincet aan te pas moet komen voor lastige stukjes die blijven steken tussen het garen


Daarna naait men met borduurgaren over het stiksel heen. Op de kruikzak heb ik de omtrek van de letters gedaan omdat ze heel groot zijn maar ik heb ook wel eens veel kleiner mijn naam op een trui geborduurd. Toen heb ik de letters opgevuld.
Ik wilde er een foto van laten zien maar kon de trui niet meer vinden. Ik heb het gedaan toen we een middag ijsvrij van school hadden in 1976. Zou ik hem toch in de " zak" gedaan hebben? Ik kan het me niet voorstellen maar ga er verder niet naar zoeken. Daar heb ik vorige week al genoeg tijd aan verspild.

Misschien dat het de komende dagen niet lukt om elke dag wat te "publiceren." Mijn ideetjes zijn even op. Dat kan zomaar veranderen, dat is wel vaker gebeurd maar dan weten jullie het alvast ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten