zondag 15 december 2013

Kerstversieringen fase drie

Zaterdag heb ik de kerstboom en de rest van de versieringen neergezet
We hebben de kerstboom met pot in een nog grotere emmer gezet die we speciaal voor de kerstboom gebruiken. Onderin zit een laag zand die we er altijd in laten zitten.
Normaal gesproken zetten we de kerstboom in de emmer bovenop het zand en vullen we het langs de randen van de kluit van de boom verder aan met zand. Omdat we dit jaar de boom met pot en al opgegraven hebben en in de emmer gezet hebben bedacht ik dat het helemaal niet nodig was om de randen met zand bij te vullen maar dat het voldoende zou zijn om de pot klem te zetten ,wat we hebben gedaan met houten latjes


Hier komt hij te staan


" Geen feestelijke pot", hoor ik jullie denken maar dat komt nog wel, wacht maar af...

Omdat de deur tot 6 januari niet open kan ( eigenlijk kan het wel maar dan krijgen we een grote ravage...) heb ik aan de andere kant van de deur dit opgehangen


Het werkt perfect! Menig keer stond ik helemaal klaar om de deur open te duwen tot mijn oog op het briefje viel. Zelfs in het donker zie je het vaag

Zoals jullie kunnen zien in de foto heeft onze kerstboom dit jaar geen top. Manlief heeft hem wegens schimmel eruit geknipt. Hopelijk heeft de boom volgend jaar een nieuwe gegroeid en tot dan ga ik een prothese/ extension gebruiken

Men neme wat kunst sparrentakjes, een stukje luxaflex draaistaafje en wat ijzerdraad


Nadat men bepaald heeft waar men met het groen moet beginnen bevestigt men het met het ijzerdraad aan het staafje. Daarna bindt men het met het ijzerdraad aan het "stompje" in de boom.

Toen ik dit gedaan had was het tijd om de lichtjes in de boom te doen.....dat was geen " eigen huis en tuin" ( in huize lekkerhandig betekent dat dat het niet zonder problemen verliep) 1 lampje deed het niet en ik heb overal gezocht voor reserve lampjes of wat daar voor door kon gaan. De officiële reserve lampjes heb ik al een vorige keer gebruikt. Die kerstversiering producenten zijn heel erg slim. Al die lampjes zijn net even anders


Je zou denken dat die twee meest rechtse hetzelfde zijn maar er is een miniem verschil in formaat. Ook de 95 reservelampjes die ik had liggen in de vorm van oude snoeren pasten niet ( die ga ik weggooien! Echt waar!) Ik heb nog een nieuw snoer liggen. Als de andere lampjes het begeven dan drapeer ik gewoon het nieuwe snoer er overheen.

Daarna heb ik de versiering erin gehangen


Je zou niet zeggen dat de boom " topless" was hè! Rond de emmer doe ik een stukje stof wat ik aan de achterkant met knijpers vastzet.
Om mijn ster bovenop goed op zijn plaats te houden span ik een stukje nylondraad tussen de ster en een oogje in de houtenrand langs het plafond waar ook mijn quitjes roede aan hangt.

Ik heb ook mijn kersthuisjes neer gezet. Die van mij zet ik denk ik al 25 jaar neer. Ze zijn anders dan die huisjes die je tegenwoordig veel ziet. Volgens mij is de ontwerper daarvan een keer rond de kerst langs mijn huis gelopen en heeft hij gedacht, " dat is een leuk idee, dat wordt vast een rage! " 

Hier het eindresultaat


en 's avonds


De achtergrond is trouwens een glazen afdekplaat voor een aquarium beplakt met zwart en wit plakplastic, aluminiumfolie en stukjes kerstkaart. Ik zou vast vandaag de dag iets veel mooiers kunnen maken maar doe het niet. Ik weet nog niet of het door luiheid komt of nostalgie. Ik doe het al zo lang op deze manier.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten