dinsdag 10 december 2013

Wasbak problemen

Een tijdje terug kregen we problemen met de kraan van onze wasbak in de douchecel. We kregen hem  heel moeilijk dicht wat niet handig is als je wasbak een inhoud heeft van maar 3 liter ( ik heb het niet nagemeten maar veel meer zal het niet zijn) Als dan ook nog eens je afvoer lichtelijk verstopt zit, ligt een overstroming met bijbehorende natte sokken op de loer.....
Op een dag zei manlief," merk je niets?" Eerlijk gezegd was er me niets opgevallen maar dat was vast omdat ik niet aan het opletten was. Als ik mindfull bezig geweest was, was het me vast opgevallen dat de kraan heel soepel open en dicht ging!  Ik vroeg of hij er toch iemand bijgehaald had zoals we al vreesde nodig zou zijn. Manlief vanwege de kosten en ik vanwege schaamte over het uiterlijk van mijn verkalkte, bekraste, bruine plastic zitbadje.
 Hij had het probleem helemaal zelf opgelost! Hij vertelde dat hij de kraan een paar keer helemaal open en helemaal dicht gedraaid had en dat het steeds beter ging. In het begin was hij bang dat de knop af zou breken en we een fontein in ons fonteintje zouden krijgen maar dat gebeurde gelukkig niet. Tijdens het draaien kwam er zwarte " prut" van tussen....nog een reden waarom ik niet graag werklui in huis heb. Je weet nooit wat voor gorigheid aan het licht kan komen tijdens een reparatie of onderhouds beurt.....
Manlief heeft toen gelijk het weglopen van het water door de afvoerbuis bevorderd. Als hij heel erg verstopt is moet de zwanenhals los gedraaid worden  en uit- en doorgespoeld worden maar nu heeft hij hem " doorgestoken".
Manlief heeft dit allemaal gedaan toe ik niet thuis was dus ik heb geen foto's kunnen maken. Vandaar dat ik een reconstructie gedaan heb.....


 
Hij heeft met een metalen " spies" van onze oude oven wat heen en weer gepord en er water doorheen laten stromen om de debris door te spoelen. We hadden de spiesjes bewaard voor " je weet maar nooit" Eerst wilde hij het met een saté stokje proberen maar die kan natuurlijk afbreken.
Alles werkt nu weer naar behoren! Zolang het zwarte plakband aan de afvoer de boel bijelkaar blijft houden hoeft er voorlopig geen vakman bij te komen :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten