woensdag 11 december 2013

Kerstversiering fase 2


Eind november heb ik mijn huis winterklaar gemaakt qua versieringen. Er was toen nog geen kerstman of - bal te bekennen maar nu de Sint weer naar Spanje vertrokken is kan ik een stap verder gaan..
Vanmorgen zat ik in een mini dipje. Mijn invalwerk voor het zwangerschapsverlof van een collega zat er op en ik voelde me een beetje nutteloos. Er valt natuurlijk genoeg schoon te maken en te poetsen maar voor het echte werk zoals kastjes schoonmaken etc. wacht ik altijd tot ik zin krijg  of het niet meer aan kan zien..
Toen bedacht ik dat mijn Sinterklaas quiltje nog in het " quilthuisje" hing en dat ik mijn andere kerstquiltjes ook op kon hangen en fase twee kon uitvoeren!
Hier mijn kerstquiltje voor het quilthuisje


De twee rendieren op het quiltje zijn koelkast magneetjes die op een metalen ringetje " kleven" en de sneeuw is quiltvlies, een soort fiberfill

Mijn adventkalender hangt al sinds begin december


Elke morgen hang ik er een ornamentje aan (als ik het niet vergeet ;-))
Zo'n kerstboom kun je ook appliqueren met vliesofix, dat is minder werk.

Hier een foundationpiece quiltje


Het middelste boompje is met glitterlijm gemaakt. Vandaag de dag zou ik wat anders gebruikt hebben maar ik heb het al heel lang geleden gemaakt en toen was er veel minder te krijgen ( vooral hier) maar ik heb er mee leren leven ;-)
Als laatste een logcabin ster


Oplettende lezers zullen links boven een vlekje zien. Misschien dat ik na de kerst weer een pogong waag om hem te verwijderen....de vorige poging is mislukt maar toen was ik nog niet zo ervaren als nu ;-)

Ik heb ook mijn miniatuur kerst tafereeltje weer voor de dag gehaald.Ik heb het heel lang geleden gemaakt en het begint ook al een beetje aftands te worden


Dit zou mij vandaag de dag niet meer lukken zonder bril!


Het leuke van poppenhuizen maken ( of kijkkastjes) is dat je een soort fantasie wereld  kunt maken  van hoe jij zou willen wonen. En een huis schoonmaken is zo gepiept! 


 We hebben onze kerstboom opgegraven. Het is een experiment. We hebben wel vaker bomen met kluit gepoot na de kerst maar als  ze bleven leven vonden we het zonde om ze weer uit te graven. Bij deze kerstboom hebben wij er een pot omheen laten zitten waar ik een heleboel gaatjes in geboord heb. Ik heb hem ook gedurende de zomer regelmatig water gegeven 



Dat ging eigenlijk heel voorspoedig


Daarna heeft manlief onder mijn toeziend oog wat dode takjes onderin verwijderd ( dit is de voorfoto )
Manlief en ik hebben verschillende definities van het woord " snoeien"  dus als het belangrijk is hou ik een oogje in het zeil.

Van de zomer kwam er schimmel in de top van de kerstboom. Manlief heeft hem eruit geknipt. Ik moet dus een prothese maken waar de kerstster op kan rusten. Ik heb al een ideetje over hoe ik het ga doen. Eerst moet de boom een paar dagen in de garage acclimatiseren voordat fase 3 ingaat.

Ik heb ook nog de mini boompjes naast de voordeur gezet en er lichtjes ingedaan. Dat is sneller geschreven dan gedaan. Sommige lichtjes deden het niet en moesten vervangen worden ( maar welke?) en de voordeur moest open en daarna weer dicht waarna de kieren weer dicht gepropt moesten worden met schuimfolie.

Hier het eindresultaat

Net een perfect huis van een perfect gezin uit de A.riadne hè.....  maar jullie weten wel beter ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten