vrijdag 6 december 2013

Ongelijke oorringen reparatie

Dochterlief vertelde dat ze best wel nog oorringen wilde als Sinterklaascadeau. Blij dat ze, als iemand die al alles heeft wat haar hartje begeert, nog wat wist ben ik naar het volgende dorp naar het K.ruitvat gesneld om te kijken wat ze daar aan keuze hadden. Ik had keuze uit twee soorten waarbij ik bij geen van beide dacht ," yes!" Ondanks dat dochterlief het niet erg vond dat het niet gelukt was wilde ik toch verder zoeken ( zonder kilometers met de auto te rijden ) ' s avonds dacht ik, " ik zal eens googlen!" Ik heb toen een site gevonden! ...een soort hemel voor oorbellen liefhebbers en heb tot 01.30uur door honderden foto's van oorbellen zitten worstelen tot ik mijn keuze gemaakt had. Bijkomend " probleem" was dat ze zo goed als niets kostte! Uiteindelijk heb ik 4 paar gekocht. 3 paar ringen voor dochterlief en 1 paar oorbellen voor mezelf ( ik kon het niet laten ;-)) en was in totaal €8,78 kwijt inclusief verzendkosten.
36 uur  later kwam het pakje aan.... Keurig en stevig verpakt, met gelukspoppetje erbij ( kan bij de rest aan mijn yoga mat tas). Vol verwachting klopte mijn hart toen ik het doosje open maakte. Het zag er allemaal goed uit! Totdat ik beter keek......bij 1 paar was de ene ring groter dan de andere :-/


En niet zo'n beetje ook! Wat te doen? Ging ik stennis schoppen en eisen dat ik als consument recht had op een deugelijk product ( ter waarde van €1,65)? De transactie was helemaal naar wens verlopen en je kunt niet verwachten dat die mensen elk zakje oorbellen open gaan maken en na gaan meten om te kijken of ze wel even groot zijn....
Ik besloot tot een experiment over te gaan ( dan had ik gelijk een onderwerp voor een nieuw blogje ;-))
Ik dacht, " als ik nou met een nijptang een stukje van de grootste afknip en de boel wat verbuig komt het misschien wel goed!" 
Zo gezegd, zo gedaan....
Ik heb eerst de grote oorbel wat verbogen om te kijken hoeveel er af moest


De vorm klopt niet meer maar dat komt later wel. 

Foto met neus gemaakt ;-)

Ik heb er iets minder afgeknipt dan dat ik dacht dat nodig was. Meer afknippen kan altijd nog, bijknippen niet ;-)


Toen ben ik de oorbel weer in vorm gaan buigen


Er moest nog een heeeel klein stukje af, ik schat 2mm

En daarna ben ik verder gegaan met ( voorzichtig) buigen

Hier het eindresultaat


Ik zou hem nog ietsje  kunnen verbuigen zie ik als ik naar de foto kijk maar het kan ermee door. Dochterlief zal niets vermoeden..... alleen, ik ben zo'n persoon die niet haar mond kan houden en haarfijn gaat vertellen wat er allemaal mee mis was en hoe ik het opgelost heb. 
Ik ga nog een experiment doen.... zondag vieren we Sinterklaas en ik ga proberen mijn mond te houden hierover....dat wordt nog heeel moeiilijk!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten