donderdag 12 december 2013

Sfeerlichtjes deel twee

Een paar weken geleden ( 25 november om precies te zijn ) vertelde ik over de grootse plannen die ik had om een geweldig glitterlichtje te maken. Dat lichtje ziet er nog net zo uit als toen ( niet geweldig dus ) maar ik dacht," laat ik eens dat ideetje met dat zout proberen!"  En dat is aardig gelukt!

Ik heb een glazen potje ingesmeerd met een mengesel van witte knutsellijm en water. Ik had het nog staan van de  vorige sessie.


Daarna heb ik er natriumbicarbonaat op gestrooid


De enige reden dat ik natriumbicarbonaat gebruikt heb is omdat het in een handige strooibus zat en zo dus gelijkmatig verdeeld zou worden. Gewoon keukenzout kan ook.
Omdat het goed goed gelukt was heb ik nog een potje gedaan waar mosterd in gezeten had. Dat liep aan de bovenkant wat smaller toe dus toen dacht ik ," dat wordt nog moeilijk om aan te steken! " en toen schoot me een tip te binnen... Vroeger gebruikte ik ongekookte spaghetti om moeilijke dingen aan te steken. "Dat is wat voor mijn blog!" dacht ik meteen.
Ik stond helemaal klaar om het op de foto te zetten....ik heb de spaghetti in de gasvlam gehouden, hij vatte vlam...." Even wachten tot ik een mooi vlammetje heb" dacht ik nog....en toen ging hij uit!


Weer geprobeerd

 En weer en weer en weer......

Toen de volkoren spaghetti geprobeerd, misschien lag daar het probleem....


Dat ging ook al niet.

Die schrijver van " broodbuik" heeft gelijk, het tarwe is niet wat het was. Of zou het genetisch gemanipuleerde tarwe geweest zijn.... zouden ze het ook gelijk brandwerend gemaakt hebben? 

Ik heb de lichtjes dus met een lange aansteker aan moeten steken. Een van de 10 die ik van mijn vader.geërfd heb..


Leuk om buiten te zetten. Geen idee of het regenbestendig is. Ik denk het niet maar dan doe je het gewoon nog eens. Het is zo gepiept!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten