maandag 30 december 2013

Baby slaapzak verlengen

Onze kleindochter heeft lange slanke benen die ze amper stil kan houden ( die heeft ze niet van haar grootmoeder ...) De slaapzak die ze droeg omdat ze alle dekens van zich aftrapte werd te kort. Ik bood aan om hem te verlengen...
Het viel niet mee om stof te vinden dat er geschikt voor was. De stof van de slaapzak was rekbaar en de meeste stof in mijn voorraadje is dat niet en om hem nou te verlengen met paarse of rode nickey velours  leek me ook niet ideaal...
Utieindelijk ben ik in de lades tussen mijn kleding gaan zoeken naar een donor... Deze leek mij wel geschikt


Deze is van dochterlief geweest toen ze een jaar of veertien was. Ze wilde hem weggooien maar ik heb hem bewaard voor " het geval dat" Niet dat ik in zoiets zou rondlopen maar ik heb ooit een soort thaaise vissersbroek gekocht op een braderie. Tijdens het dragen ervan op de fiets ontdekte ik dat de flappen helemaal openwaaide en ik bijna in mijn onderbroek en zeker met ontbloote dijen op de fiets zat! Ik had bedacht dat ik dit broekje er onder zou kunnen dragen om ongewenste onthullingen te voorkomen ( ik ben heel preuts, heel mijn leven al. Mijn grootste trauma is toen ik in het ziekenhuis op het potje moest zitten zonder dat de zuster de gordijnen dicht deed toen ik vier was )
Hier een foto van mijn vissersbroek


Hij is gemaakt van hele mooie geborduurde stof maar vergt enorme origami talenten als je naar de w.c. moet( de stof is niet doorzichtig hoor, dat lijkt maar zo ;-))

Ik heb het broekje helemaal los getoornd. Ik had ook de stukken eraf kunnen knippen maar ik zat lekker lui op de bank en had de tijd..

Hier de slaapzak. Ik heb ook hiervan de onderkant losgetoornd


Omdat de stof van de slaapzak vrij dik was besloot ik dubbeldik tricot van het broekje te gebruiken


 Ik heb de twee lagen op elkaar gespeld en die aan een onderkant van de slaapzak bevestigd


Daarna heb ik de lagen aan elkaar gestikt met een zigzag steek


Daarna heb ik hetzelfde met de andere kant gedaan waarna ik de overtollige stof heb weg geknipt


Daarna heb ik alles netjes recht gelegd en spelden in de stof gestoken waar ik heen moest naaien


Ik heb de stof gezigzagd en toen de overtollige stof eraf geknipt

 Toen heb ik de slaapzak gekeerd...

Niet echt het professionele resultaat wat ik verwacht had....


Maar het voldoet en daar gaat het toch om! 
Ik heb overigens wel spijt dat ik twee jaar geleden de slaapzakken van mijn eigen kinderen weggedaan heb. Ze waren zo goed als nieuw en dochterlief had ze kunnen gebruiken. Ik troost me met het feit dat er nu mensen in oost Europa plezier van hebben . Als je alles van te voren wist......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten